خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

حدود ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در گلستان وجود دارد / خطوط پروازی خارجی استان باید افزایش پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۴۱۹

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: گلستان همیشه به عنوان استان کشاورزی مطرح بوده است و  حدود ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد استان برای رشد تجارت در بخش کشاورزی به پایانه‌های صادراتی تخصصی نیاز دارد.

امیریوسفی درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در حال حاضر در روستاها و شهرهای گلستان تنش آبی شدیدی وجود دارد و کاهش بارندگی و بحران کم آبی سالها است که در استان به مسئله‌ای جدی تبدیل شده است.مجوز شیرین‌سازی ۳۲ میلیون مترمکعب از آب دریای خزر صادر شده است مطالعات اجرایی آن نیز به اتمام رسیده و ما منتظر اجرای این پروژه بسیار مهم هستیم و با نمک زدایی آب دریای خزر ما دارای بهترین منبع مطمئن تامین آب پایدار در گلستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: اجرای طرح شیرین سازی آب دریای خزر در استان سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای دولت درآمد دارد که باعث ایجاد چند هزار فرصت شغلی می شود. جمعیت استان حدود ۲ میلیون نفر است و بیشترین سهم در تامین آب شرب از طریق آب زیر زمینی تامین میشود و این چاه ها به دلیل بروز خشکسالی، دچار افت شدید شده‌اند.

وی در ادامه گفت: لغو روادید بین ایران و ترکمنستان در اولویت دستگاه دیپلماسی باشد و این موضوع تاثیر بسزایی در درآمدزایی برای کشور و مخصوصا برای استان گلستان دارد. متاسفانه تجار و بازرگانان ایران و ترکمنستان در مبادلات بانکی و رفت آمد با مشکلات و موانع بسیاری روبروهستند.با برقراری پروازهای مشترک بین گرگان و عشق آباد زمینه  حضور تجار دو کشور در خاک یک‌دیگر و بهبود تبادلات فراهم می‌شود.

وی افزود: عدم دسترسی تاجیکستان به آب‌های آزاد یکی از مشکلات جدی آنها است و گلستان یکی از نزدیک‌ترین مسیرهای دسترسی این کشور به آب‌های آزاد است و موقعیت گلستان در مسیر کرویدور شمال به جنوب می‌تواند به این امر کمک کند

وی گفت: گلستان همیشه به عنوان استان کشاورزی مطرح بوده است و  حدود ۶۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد استان برای رشد تجارت در بخش کشاورزی به پایانه‌های صادراتی تخصصی نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: تنوع تولید محصولات  مختلف کشاورزی گلستان را به یکی از قطب‌های تولید این محصولات در کشور تبدیل کرده است. گلستان سومین تولیدکننده پنبه، چهارمین تولیدکننده برنج، سومین تولیدکننده گندم، دومین استان در سطح زیرکشت زیتون، هفتمین تولیدکننده مرکبات و سومین تولیدکننده میوه‌های هسته‌دار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز