خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه برون باید مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۶۲۰

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: زیرساخت‌های منطقه آزاد اینچه برون باید مورد توجه قرار گیرد تا سرمایه‌گذاران بتوانند از ظرفیت منطقه آزاد استفاده کنند.

به گزارش ایلنای گلستان، امیر یوسفی اظهار کرد: سیاست انقباضی مالی، فعالان اقتصادی را به چالش کشیده است که امید داریم مسئولان در مسیر تحقق شعار سال و مهار تورم اقدام کنند و در ماه‌های آینده شرایط بهتری را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: سیاست‌های انقباضی بانک‌ها یکی از معضلاتی است که با آن رو به رو هستیم و این مسئله باعث شده که تولیدکنندگان در تامین نقدینگی لازم با مشکل روبه‌رو شوند.

یوسفی بیان کرد: مجموعه‌های زیادی داریم که هر روز به اتاق بازرگانی مراجعه می‌کنند و در خصوص تامین سرمایه‌ در گردش و ثابت اعلام نارضایتی می‌کنند و باید مسئولان به سمتی بروند که این مجموعه‌ها راکد و یا متوقف نشوند.

وی گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، صادر کنندگان با مشکلات زیادی از جمله، فقدان زیر ساخت‌های مناسب، تعهدات ارزی، نبود نیروی کار متخصص و بخشنامه‌های خلق الساعه روبرو هستند.

وی با بیان اینکه باید تدبیری برای سهولت مسیر صادرکنندگان اندیشید، یادآورشد: تعهدات ارزی باعث شده تا صادر کننده نتواند ارز را در کشور و یا استان استفاده کند که این امر منجر به از دست دادن بازار هدف صادراتی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: برای شناخت دقیق بازار هدف لازم است که در سفارتخانه‌ها، رایزن اقتصادی حضور داشته باشد تا برای شناخت بازار هدف به صادرکنندگان کمک شود.

وی اضافه کرد: نبود رایزن اقتصادی آگاه در سفارتخانه کشورهای بازار هدف موجب شده تا اغلب صادرکنندگان بیشتر بازارهای بین المللی را از دست بدهند. ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی نیاز مهم برای توسعه اقتصادی گلستان است که با ایجاد آن می‌توان فرصت‌های خوبی برای پیشرفت اقتصادی استان فراهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز