خبرگزاری کار ایران

وجود 20 هزار میلیارد ریال پروژه راکد در شهر خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۲۸۵

شهردار خرم آباد گفت: 20 هزار میلیارد ریال پروژه راکد در این شهر وجود دارد که تکمیل، بهره برداری و تعیین تکلیف این سرمایه‌های راکد یک هنر مدیریتی است.

به گزارش ایلنا، داریوش بارانی‌بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن آمفی‌تئاتر استانداری، با بیان اینکه راه برون‌رفت شهر خرم‌آباد از شرایط عدم توسعه، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است، اظهار داشت: اگرچه خرم‌آباد کلانشهر نیست، اما مدیریت آن در برخی مواقع به‌دلیل وجود زیرساخت‌های تاریخی و فرهنگی سخت‌تر از مدیریت کلانشهرهاست.

وی افزود: بیش از 20 میلیارد ریال پروژه راکد در شهر خرم‌آباد وجود دارد که به‌کارگیری این سرمایه‌های راکد در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

شهردار خرم‌آباد عنوان کرد: سرانه‌های طرح تفصیلی و طرح جامع در این شهر احیا نشده‌ است؛ 27 سال است که شهر خرم‌آباد بدون طرح‌های فرادست رها شده‌ است و در افق حداکثر 20 ساله طرح تفصیلی، باید کاربری این اراضی تغییر کند.

وی بیان کرد: کاربری‌هایی در شهر خرم‌آباد وجود دارد که 30 سال است مالکان آن‌ها سراغشان نرفته و رها شده‌اند که در این راستا باید متولیان این کاربری‌ها با مراجعه به شهرداری نسبت به احیای آن‌ها اقدام کنند.

بارانی‌بیرانوند گفت: بیش از 300 سرعت‌گیر در مناطق مختلف شهر خرم‌آباد مصوب شده است که بنا است سرعت‌گیرهای غیرمجاز معابر غیراصلی حذف و سرعت‌گیرهای مجاز نیز استاندارد شود.

شهردار خرم‌آباد ابراز کرد: پروژه آبشار منطقه جهادگران، پهناورترین پروژه این شهر است که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های شهری در دستور کار است.

بیرانوند اظهار داشت: بیش از 40 پارک و فضای شهری طی 6 ماه گذشته مجهز به سیستم‌های روشنایی و نورپردازی شده‌است و همچنان برای سایر پارک‌ها نیز این طرح ادامه دارد تا به استانداردهای مورد نیاز در این زمینه برسیم.

وی درباره پادگان 07 خرم‌آباد، افزود: سهم شهرداری از این پادگان در حال حاضر حدود هفت هکتار است که اگر به‌عنوان یکی از ذینفعان ملک، بتواند کاربری آن‌را به تجاری تغییر دهد، در نتیجه این تغییر کاربری حدود چهار تا پنج هکتار به‌عنوان فضای سبز نیز به سهم شهرداری افزوده می‌شود.

شهردار خرم‌آباد با تأکید بر لزوم تمرکز بر فضاهای جمعی برای متفاوت دیده شدن این شهر، عنوان کرد: در مورد پادگان 07 خوشبختانه حقوق همه ذینفع‌ها دیده شده‌است و امیدواریم که این موضوع مدیریت شود.

وی با اشاره به جمع آوری فضاهای بازی غیراستاندارد و پلمب‌شدن آن‌ها، بیان کرد: دغدغه استانداردشدن این فضاها برای شهرداری و اعضای شورای شهر وجود دارد و باید همه این فضاها با وسایل بازی استاندارد جایگزین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز