خبرگزاری کار ایران

رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور:

تغییر زمان کاشت محصولات زراعی مهمترین چالش‌های مطرح در زراعت دیم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۶۹۳

رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور گفت: تغییر زمان کاشت محصولات زراعی مهم و استراتژیک از بهاره به پاییزه یکی از مهمترین چالش‌های مطرح در زراعت دیم است.

به گزارش ایلنا، مظفر روستایی در جلسه ستاد زراعت استان اردبیل افزود: برای پایداری تولید  گندم در کشور اساسی‌ترین و کلیدی‌ترین کاری که باید انجام دهیم این است که دانش فنی را از مراکز تحقیقاتی به سر مزرعه ببریم که در این خصوص وظیفه و رسالت  مدیریت آموزش و ترویج کشاورزی بیش از پیش مشهود است. مروجین زحمتکش کشاورزی ما باید تمامی سعی و تلاش خود را بکار گیرند تا  آخرین یافته های تحقیقاتی را در سر مزرعه به کشاورزان منتقل کنند.

وی افزود: برای دستیابی به تولید و خود کفایی در بخش کشاورزی می بایست 15 الی 16 میلیون تن تولید داخلی داشته باشیم که برای دستیابی به این مهم تناوب زراعی یکی از مهمترین مولفه ها در دستیابی به این تولید و خود کفایی است.

روستایی بیان کرد: از سوی دیگر کشاورزی حفاظتی نیز می بایست جایگاه خود  را درعرصه زراعت دیم پیدا کند زیرا حفاظت از ذخایر رطوبی خاک و ماندگاری تاثیر گذار آن در خاک می‌بایست توسط مروجین به بهترین نحو ممکن به زارعین منتقل شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: تغییر زمان کاشت محصولات زراعی مهم و استراتژیک از بهاره به پاییزه یکی از مهمترین چالش‌های مطرح در زراعت دیم است که در این خصوص محققین تلاشگر ما همسو با بخش اجرایی می‌بایست ارقام پر محصول و سازگاری را معرفی کنند تا امکان کشت آن ارقام در پاییز از لحاظ فنی فراهم شود تاحداکثر استفاده را از نزولات آسمانی و در نهایت افزایش عملکرد داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز