خبرگزاری کار ایران

جانشین معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اردبیل:

۱۶ کارخانه خوراک دام و طیور در سطح کشور درحال فعالیت هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۳۴۷

جانشین معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در همایش خوراک دام گفت: در حال حاضر 16 کارخانه خوراک دام و طیور با ظرفیت اسمی 344100 تن مشغول فعالیت در کشور است.

به گزارش ایلنا، منصور رستم نژاد با اعلام این مطلب افزود: استان اردبیل جزو قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می‌شود و با داشتن امکانات بالقوه مراتع سرسبز، دشت های حاصلخیز و تولید و تامین علوفه می تواند در بخش تولید گوشت قرمز و سایر فرآورده های دامی نقش موثری در اقتصاد و دامپروری کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در بخش تولید ات دامی حدود 70 درصد هزینه های دامپروری مربوط به بخش تغذیه دام است که از این لحاظ حائز اهمیت است تا ضمن کاهش هزینه ها با استفاده از جیره بندی‌های متعادل و استفاده از کنسانتره دامی بتوانیم وضعیت دامپروری را بهبود بخشیم.

جانشین معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه  داد: خوشبختانه این کار در حال تحقق بوده و اجرای دوره آموزشی حاضر با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی و اتحادیه دامداران و سازمان تعاون روستایی و اتحادیه  تعاونی عشایری دامداران متحرک استان اردبیل آموزش های تخصصی در خصوص استفاده بروز از آخرین یافته های تحقیقاتی درخصوص بکارگیری موثر و تکمیلی در ارتباط با تغذیه بهینه دامهابطور مرتب و منظم در سراسر استان در بین دامداران درحال برگزاری است.

رستم نژاد افزود: با شروع فرآیند توزیع سیستمی نهاده های دامی از طریق سامانه بازارگاه و درراستای نیل به اهداف بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت تولید کارخانجات خوراک دام و طیور استان نیازهای غذایی دامهای سبک و سنگین توسط تعاونیها و عاملین توزیع در دسترس دامداران عزیز و زحمتکش منطقه قرار گرفته است.

جانشین معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان افزود: هدف از اجرای چرخه بهره وری، دستیابی به سهم بهره وری در رشد اقتصادی است با توجه به پدیده دائمی خشکی و خشکسالی های اخیر، کاهش شدید منابع آبی و همچنین وابستگی به تامین جو، ذرت و کنجاله سویا در حال حاضر 3 چالش اساسی وجود دارد که ارائه راهکارها و برنامه‌های عملیاتی در حال تدوین است که شامل استفاده حداکثری از پسماند های کشاورزی و صنایع غذایی در تغذیه دام، استفاده از گیاهان با نیاز آبی کم و مقاوم به خشکی و شورپسند در تغذیه دام و همچنین استفاده از سایر منابع پروتئینی به منظور جایگزینی با کنجاله سویا در تغذیه طیور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز