خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۵۵۰۰ تن محصول «به» از باغات اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۶۵۱

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۵۵۰۰ تن محصول « به» از باغات اردبیل برداشت شود.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری اظهار کرد: سطح باغات محصول به استان، 550 هکتار بارور و حدود 270 هکتار نهال غیر بارور است و پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع 5500 تن محصول به از باغات استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه کار برداشت محصول «به» از اوایل مهر آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت، افزود: از هر هکتار باغات استان 12 تن و در مجموع امسال  پیش‌بینی می‌شود باغداران بیش از 5500 تن میوه به  از باغات خود برداشت کنند.

سرپرست جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: شهرستان کوثر به دلیل شرایط جوی و اقلیمی، تغذیه مناسب و عملیات به باغی و مدیریت اصولی باغات به قطب تولید محصول میوه «به» تبدیل شده است به طوری که تولیدات این شهرستان با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین به تولیدی در استان بوده که علاوه بر مصرف اهالی به شهرهای همجوار و مرکز استان و دیگر استان ها هم ارسال می‌شود.

اژدری افزود:  تولیدکننده عمده این محصول در استان شهرهای کوثر، گرمی، خلخال و مشگین شهر هستند و به طور عمده ارقام حاجی آقا کیشی، اصفهانی و بومی در باغات استان کشت شده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با ورود رقم جدید به، که متحمل به آتشک است شاهد افزایش روز افزون کمیت و کیفیت این محصول هستیم، گفت: درخت «به» محصولی نسبتاً مقاوم در برابر آفات و کم آب بر است و میوه آن علاوه بر خوش‌طعمی سوددهی مناسبی نیز برای کشاورزان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز