خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

2 هزار هکتار از سد سرخاب به سیستم‌های نوین آبیاری کم فشار تجهیز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۵۷۹

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت بیش 2200 هکتار از اراضی پایاب سد سرخاب به سیستم های نوین آبیاری کم فشار تجهیز شد.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری افزود: همزمان با گرامیداشت هفته دولت بیش 2200 هکتار از 3530 هکتار از اراضی پایاب سد سرخاب به سیستم‌های نوین آبیاری کم فشار تجهیز شد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از هدر رفت آب در مسیر انتقال از طریق نهرهای سنتی، افزایش تعداد دفعات آبیاری و نتیجتاً افزایش تولید و در آمد کشاورزان، طرح آبیاری کم فشار انتقال آب بالوله پایاب سد سرخاب با اعتبار 220 میلیارد ریال از محل اعتبارات کمک ها ی فنی و اعتباری آبیاری تحت فشار سامانه های نوین آبیاری در اوایل سال 98 با 5 پیمانکار اجرایی و یک شرکت تامین کننده لوازم طرح شروع شد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: مساحت تحت پوشش سیستم آبیاری کم فشار 3530 هکتار و در 8 روستا بود با لوله گذاری شبکه فرعی به طول 78 کیلومتر که تا اواخر سال 98 بطورمستمر عملیات اجرا و متاسفانه از اوایل نیمه دوم سال 99 علی رغم پیشرفت فیزیکی حدود 68 درصد به دلایل مختلف منجمله شیوع کرونا، وجود معارض در برخی از انهار انتقال آب  و نبود اعتبار تا 1400 راکد و غیر فعال بود.

وی ادامه داد: سال 1401 از محل اعتبارات ساختمان شبکه های آبیاری و زهکشی حوضه ارس مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار به صورت نقد تخصیص که در قالب دو قرارداد در سال 1402و به منظور ترفیع نواقصات و تکمیل پروژه منعقد شد در نهایت  370 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شد.

وی ادامه داد : در این طرح به طول 78 کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته است که تعداد دهانه های آبگیر آن 378 باب بوده و تعداد حوضچه فشار کشن آن نیز 27 باب است. دبی کل شبکه 1660 لیتر در ثانیه است. که تعداد 663 زارع از مزایای این طرح بهره‌‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه افزود: اراضی تحت پوشش این طرح جمعا 3530 هکتار است که روستاهای ویرثق، علی آباد، گوگه و گوگرچین، بوران و قره تپه و ایرنجی و سرخاب را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز