خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

برداشت ۸۵۳ تن دانه‌های روغنی در لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۶۸۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از برداشت ۸۵۳ تن دانه‌های روغنی از مزارع سطح استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی در جلسه ستاد برداشت محصولات کشاورزی، اظهار داشت: تا پایان روز گذشته ۱۶۶ هزار و ۴۳۷ تن گندم مازاد نیاز کشاورزان استان خریداری شده است که نسبت به سال گذشته در همین مقطع ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در بحث دانه‌های روغنی نیز تاکنون ۸۵۳ تن برداشت شده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از رکورد برداشت برخی شهرستان‌های جنوبی استان برای اولین‌بار در طول تاریخ خبر داد و گفت: برای اولین‌بار در شهرستان پلدختر در شرایطی که سال گذشته هفت هزار تن خریداری شد، تاکنون ۳۲ هزار و ۳۱۴ تن خریداری شده است، در شهرستان رومشکان برای اولین‌بار هفت هزار و ۵۸۹ تن خریداری شده که سال گذشته ۴۰۰ تن خریداری شده بود و در شهرستان چگنی در صورتی که رکورد دو هزار و ۵۰۰ تن را درگذشته ثبت کرده تا کنون پنج هزار و ۵۷۳ تن خریداری شده است.

شاهرخی اظهار کرد: در حال حاضر با اضافه‌کردن ۳۰۰ دستگاه کمباین نسبت به سال گذشته تعداد هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین کار برداشت مزارع استان را انجام می‌دهند.

وی ضمن خداقوت و قدردانی از زحمات همکاران در فصل برداشت، عنوان کرد: فعالیت جهاد کشاورزی مستمر و همیشگی است و فعالیت مقطعی ندارد در همین راستا به همت مضاعف نیاز داریم تا از فرصت و توفیق الهی که در راستای خدمت به خانواده کشاورزی نصیبمان شده استفاده و دین خود نسبت به‌نظام و انقلاب ادا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر آسیب‌شناسی و بازنگری روی ضعف‌ها و تقویت نقطه قوت‌ها، برگزاری روز مزرعه‌ها و استفاده از تجربیات کشاورزان پیشرو، تشکیل اتاق فکر در معاونت بهبود تولیدات گیاهی، بیمه محصولات کشاورزی، استفاده از تغذیه مناسب، نظارت بر نرخ کمباین‌ها در راستای ضایع نشدن حق کشاورزان، جلوگیری از کشت گیاهان آب‌دوست، تهیه تانکر برای آبیاری مناطق کم آب، استفاده از تجربیات مدیریت ترویج، پیگیری اعتبارات تملک دارایی، رفع تداخلات، صدور استاد و اجرای آرای قطعی تأکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز