خبرگزاری کار ایران

معاون امور طیور استان:

طرح سرشماری زنبورستان‌های قزوین تا 27 مهر ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۰۶۶

معاون مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همزمان با سراسر کشور طرح سرشماری در زنبورستان‌های این استان آغاز شده و تا 27 مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، اسماعیل غفوری با اشاره به طرح سرشماری زنبورستان‌های استان گفت: این طرح از ۱۵ مهرماه آغاز شده و در تمام شهرستان‌های این استان اجرا می‌شود.

معاون مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: عملیات میدانی طرح سرشماری سراسری زنبورداری‌های استان با مشارکت ۸۶ نفر کارشناس پهنه در ۲۷ مرکز خدمات کشاورزی این استان اجرایی می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را آمارگیری زنبورستان‌های استان شامل تعداد بهره‌برداران، تعداد کلونی‌ها و میزان تولید محصولات و فرآورد‌ه‌های زنبور عسل ذکر کرد.

غفوری یادآور شد: طرح سرشماری کلنی‌های زنبور عسل در استان توسط کارشناسان پهنه مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه انجام و نتایج آن در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین سرشماری که سال گذشته انجام شد، در استان قزوین یک‌هزار و ۷۷۶ زنبورستان با ۱۴۹ هزار کلنی وجود دارد که یک‌هزار و ۹۶ تن عسل از این تعداد زنبورستان‌ها تولید شده است.

وی از زنبورداران استان خواست برای ثبت اطلاعات زنبورستان‌های خود به مرکز جهاد کشاورزی مربوطه مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز