خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر خبرداد؛

اختصاص ۴۸۰۰ هکتار زمین برای کاشت گیاهان کم آب‌بر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۴۸۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال با توجه به سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی پیرامون کاشت ارقام کم آب‌بر، چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی این استان به این بخش اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، کبری توکلی اظهار داشت: کوتاه بودن دوره تولید، کم آب بر بودن، وجود کارگاه‌های روغن گیری و فرآورده‌های جانبی در استان، وجود بذر‌های مناسب اقلیم استان، وجود دانش تولید در بین کشاورزان و درآمد اقتصادی مطلوب باعث شده است تا کشاورزان بوشهری کنجد را به عنوان یک محصول تابستانه و کم آب بر بعد از برداشت غلات به عنوان محصول دوم کشت کنند.

وی افزود: مناسب‌ترین زمان کاشت کنجد از اواخر خرداد تا دهه سوم تیر است که توسط کشاورزان بوشهری انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: شهرستان‌های دشتستان، دشتی، تنگستان مهمترین کانون‌های تولید کنجد در استان به شمار می‌رود.

توکلی ادامه داد: برای افزایش بهره وری و تاثیر بر عملکرد، اجرای طرح‌های مقایسه ارقام معمولی با ارقام مقاوم به ریزش و طرح‌های تغذیه‌ای و کشت مستقیم در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این ۲ روش اجرایی، از مهمترین الگو‌هایی است که با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و آموزش و شهرستان‌های دشتستان و دشتی در کانون‌های تولید اجرا شده تا اثرات مسقیم را تولیدکنندگان مشاهده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز