خبرگزاری کار ایران

نماینده گلستان در شورای عالی استان‌ها:

کشت گیاهان دارویی به شرط ایجاد صنایع تبدیلی و بازار فروش، انتخاب مناسبی برای کشاورزان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۸۳۸

نماینده گلستان در شورای عالی استان‌ها، گفت: کشت گیاهان دارویی به شرط مهیا کردن برخی بسترها مانند صنایع تبدیلی یا بازار فروش، به واسطه مصرف بسیار محدود آب و سهولت در تهیه نهاده برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

به گزارش ایلنا، ملک سردار دردی زاده با بیان اینکه توسعه کشت گیاهان دارویی، بهترین راه نجات گلستان از فرسایش خاک و خشکسالی است، گفت:  از گذشته‌های دور استان گلستان به واسطه خاک حاصلخیز و آب و هوای مطلوب قطب کشاورزی کشور بوده، اما در سال‌های اخیر به دلیل تغییر اقلیم و خشکسالی، درآمد کشاورزان از این بخش بسیار کاهش یافته است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از اراضی شمال استان که شوری خاک بالاست و امکان کشت هیچ محصول زراعی وجود ندارد، بستر خوبی برای زراعت گیاهان دارویی است. این نوع محصول به واسطه مصرف بسیار محدود آب و سهولت در تهیه نهاده برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی، صنعت، معدن و کشاورزی شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: برای توسعه کشت گیاهان دارویی باید برخی بسترها مانند صنایع تبدیلی یا بازار فروش فراهم شود. نیاز است تا بین صاحبان صنایع و کشاورزان ارتباط مستقیم برقرار شود تا ضمن حذف واسطه‌ها و دلالان، این محصول با قیمتی به صرفه به فروش برسد.

دردی زاده اظهار داشت: ایجاد صنایع تبدیلی در استان برای فرآوری گیاهان دارویی نه تنها منجر به رونق بیشتر این صنعت در استان می‌شود بلکه ارزش افزوده و درآمد بیشتری را در چنین شرایطی عاید استان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در مناطق خشک و کم آب کشور یک ضرورت است، عنوان کرد: گلستان مستعد کشت تجاری گیاهان دارویی مانند زعفران، سیاه دانه، نعنافلفلی، آویشن، گل گاو زبان، رازک، گل محمدی و غیره است.

نماینده گلستان در شورای عالی استان‌ها در پایان، بیان کرد: از آنجایی که خشکسالی به موضوعی اجتناب ناپذیر و همه گیر در کشور تبدیل شده به نظر می‌رسد برای حفظ و رونق کشاورزی در استان امتحان روش‌هایی مانند توسعه کشت گیاهان دارویی به واسطه درآمد مناسب و آب بری پایین مهم به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز