خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

کود اوره موردنیاز برای کشت پاییزه درآذربایجان شرقی تامین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۱۲

توزیع هر کیسه کود اوره به قیمت ۳۵ هزار تومان، کود سوپرفسفات تریپل به قیمت ۵۰ هزار تومان و فسفات آمونیم نیز به قیمت ۵۵ هزار تومان در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

ایلنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کود اوره به حد کافی در انبارهای استان وجود دارد وبه موازات کشت پاییزه، کودبه همراه کودهای فسفات آمونیم وسوپرفسفات تریپل بین کشاورزان توزیع می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا ایوب ایرانی فام در جلسه ستاد گندم با بیان اینکه در سال زراعی جاری در تامین تمامی نهاده کشاورزان اعم از کود و بذر مشکلی نداریم و این نهاده‌ها در فصل کشت پاییزه به میزان مورد نیاز تامین شده است گفت: توزیع هر کیسه کود اوره به قیمت ۳۵ هزار تومان، کود سوپرفسفات تریپل به قیمت ۵۰ هزار تومان و فسفات آمونیم نیز به قیمت ۵۵ هزار تومان در آذربایجان شرقی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه مشکلی از لحاظ تأمین و توزیع کود در استان وجود ندارد یادآور شد: دولت مصوب کرده است هر کیسه کود اوره به قیمت ۳۰ هزار و ۶۲۵ تومان درب کارخانه از پتروشیمی‌ها خریداری و با احتساب هزینه‌های تبعی حمل، بارگیری، توزیع و غیره، هزینه تحویل یک کیسه کود اوره به کشاورز ۳۵ هزار تومان اعلام شده است.
ایرانیفام با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های به عمل آمده، در سال زراعی ۹۳-۹۲، نزدیک به۴۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت گندم پاییزه قرار خواهد گرفت افزود: کشت پاییزه از ابتدای مهرماه آغاز شده و تا اوایل آذرماه ادامه می‌یابد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به این موضوع که برای افزایش میزان تولید در واحد سطح و داشتن محصولاتی با کیفیت مطلوب، رعایت تاریخ کشت بسیار مهم می‌باشد گفت: با نظارت کار‌شناسان و مروجین سازمان و شهرستان‌ها، بذور اصلاح شده به حدکافی در استان تهیه وتامین شده و از طریق مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها در اختیار گندم کاران قرار می‌گیرد و همچنین توصیه‌های لازم مبنی بر بوجاری و ضدعفونی بذور خود مصرفی بهره برداران نیز، زیر نظر کار‌شناسان و ناظرین فنی به عمل آمده تا محصول تولیدی از نظر کمی وکیفی در سطح خوبی قرار گیرد.
وی با اشاره به اعلام نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی آتی از سوی هیئت دولت افزود: دولت امسال درباره اعلام قیمت خرید تضمینی به موقع عمل کرده و امید می‌رود زارعین استان با رعایت توصیه‌های فنی به تولیدی خوب دست یافته و علاوه بر افزایش درآمد حاصل از تولید به امر تامین نیاز غذایی جامعه نیز کمک قابل توجهی بکنند. مهندس ایرانی فام تصریح کرد: کشاورزان نباید دغدغه تهیه مصرف کود اوره را داشته باشند بلکه برای تولید کیفی بهتر است آزمایش کودی خاک داشته باشند تا میزان مصرف کود تعیین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز