خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

ظرفیت دانشگاه تبریز برای تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی بیش از دانشگاه‌های دیگر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۱۹

این دانشگاه دارای پتانسیل‌های زیادی است و می‌تواند جزو ۵۰۰ دانشگاه بر‌تر دنیا قرار گیرد.

ایلنا: معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ و مادر کشور یاد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدحسین امید که در آیین تودیع و معارفه رییس جدید دانشگاه تبریز سخن می‌گفت افزود: این دانشگاه دارای پتانسیل‌های زیادی است و می‌تواند جزو ۵۰۰ دانشگاه بر‌تر دنیا قرار گیرد، بطوری که ظرفیت این دانشگاه تبدیل شدن به یک دانشگاه بین المللی بیش از دانشگاه‌های دیگر است.
وی خاطرنشان کرد: زمینه برای پیشرفت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه وجود دارد و مطمئنا این دانشگاه جایگاه اصلی خود را بدست می‌آورد.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و رئیس کمیته خیّرین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه، برگرداندن اختیارات به دانشگاه‌ها را از ضروریات و جزو الویت‌های وزارت علوم در دولت تدبیر و امید ذکر کرد و گفت: در دوره‌های گذشته برخی اختیارات از دانشگاه‌ها گرفته شد بود ولی اکنون برنامه وزارت علوم تفویض اختیارات بیشتر به دانشگاه‌هاست.
وی خودکفایی دانشگاه‌ها را از ضرورت‌های دیگر دانست و گفت: دولت با توجه به شرایط اقتصادی کشور توان تامین منابع مالی دانشگاه‌ها را به صورت کامل ندارد و دانشگاه‌ها باید به دنبال کسب درآمد واستقلال مالی باشند.
امید همچنین تقویت نهاد‌های مردمی و بنیاد‌های خیریۀ حمایتی از دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های وزرات علوم بیان کرد و از روسای دانشگاه‌ها خواست در این زمینه نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
معاون اداری و مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خاتمه یاد آور شد: شرایط مدیریتی آذربایجان شرقی برای همراهی دانشگاهیان و نخبگان استان مناسب است و با این جو، مطمئنا شرایطی در دانشگاه فراهم خواهد شد تا امید به آینده در بطن جامعه افزایش یابد.
خاطر نشان می‌شود: در پایان این مراسم حکم وزیر علوم به محمدرضا‌پور محمدی به عنوان رییس جدید دانشگاه تبریز اهدا شد و از تلاش‌های پرویز آژیده قدردانی به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز