خبرگزاری کار ایران

تصویب سند توسعه ۷ محله هدف بازآفرینی در ستاد بازآفرینی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۴۸۹

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، از تصویب سند توسعه ۷ محله هدف بازآفرینی مشهد، در آخرین جلسه ستاد بازآفرینی خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمود عبدالله زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: سند توسعه محله یکی از مهمترین اسناد در راستای شناسایی معضلات، چالش ها و مشکلات موجود در محلات و ارائه راهکارهای برون رفت از این مشکلات با همراهی همه نهادهای متولی و مشارکت خود شهروندان است، که پس از استقرار دفاتر تسهیلگری در این محلات تهیه و تدوین شده و برای اجرا و ابلاغ به همه ذینفعان، نیازمند بررسی و تصویب در ستاد بازآفرینی استان است.

وی ادامه داد: این اسناد به طور معمول طی ۶ مرحله شامل ورود به محله، اعتمادسازی و بسترسازی،  شناسایی افراد معتمد و علاقه مند، بکارگیری و ارتقاء ظرفیت محله، تشکیل نهادها و احیاء هویت و برنامه ریزی و طراحی انجام می شود و خروجی آن در قالب سند توسعه محله به عنوان سند اصلی اقدامات برای بهبود کیفیت کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی محله مورد نظر، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری تاکید کرد: یکی از مهمترین ویژگی های اسناد توسعه محله، مشارکت مستقیم ساکنان این محلات در تدوین آن است که باعث می شود میزان تحقق پذیری و اجرای این اسناد به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد.

عبداله زاده افزود: با پیگیری های صورت گرفته در آخرین جلسه ستاد بازآفرینی خراسان رضوی، سند توسعه ۷ محله شامل محلات قائم، شهرک شیرین، کوی آقا مصطفی خمینی، امام هادی(ع)، کوی ۲۲ بهمن، آبکوه(سعدآباد) و کوی سلمان پس از بررسی های فنی و کارشناسی و با همراهی ستاد بازآفرینی شهرستان مشهد و فرمانداری به تصویب رسید و با شروع اجرای آن توسط نهادها و دستگاه های متولی و مشارکت شهروندان امیدواریم شاهد بهبود کیفیت زندگی در این محلات باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز