خبرگزاری کار ایران

دانشگاه تربت‌حیدریه مجهز به آزمایشگاه عصاره‌گیری گیاهان دارویی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۸۷۸

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت: با صرف اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، آزمایشگاه عصاره‌گیری و عرق‌گیری گیاهان دارویی در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس خاشعی‌ سیوکی افزود: اهمیت ایجاد چنین آزمایشگاهی هم از جنبه قرار گرفتن تربت‌حیدریه در مرکز ثقل تولید زعفران جهان و هم از حیث وجود و کثرت تنوع گونه‌های مختلف گیاهان دارویی در این منطقه است.

وی با بیان اینکه تنها پژوهشکده زعفران ایران نیز، جزو زیرمجموعه‌های تحقیقاتی این دانشگاه است، گفت: از منظر علمی و تحقیقات دانشگاهی نیز، باید با افتخار اعلام کرد به جز دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تربت‌حیدریه تنها دانشگاه در سطح استان است که در رشته گیاهان دارویی از مقطع کاردانی تا کارشناسی ارشد دانشجو جذب کرده‌ است.

رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه با بیان اینکه اکنون صد دانشجو در مقطع کاردانی و ۸۰ دانشجو در مقطع کارشناسی گیاهان دارویی مشغول تحصیل هستند، گفت: مقطع کارشناسی‌ارشد گیاهان دارویی نیز بتازگی در ۲ رشته باغبانی و مرتع با گرایش مشترک گیاهان دارویی ایجاد و اکنون ۳۵ دانشجو نیز در این ۲ رشته مشغول تحصیل هستند.

خاشعی‌سیوکی تصریح کرد: البته در آزمایشگاه عصاره‌گیری گیاهان دارویی علاوه بر تحقیقات علمی، به دنبال تجاری‌سازی فعالیت‌های خود هستیم، منتهی بنا داریم ظرف چند روز آینده و در قالب یک همایش ملی و با حضور استادان، پژوهشگران و دست‌اندرکاران شرکت‌های تولید دارویی گیاهی از این آزمایشگاه رونمایی کنیم.

وی افزود: بر این اساس پنجمین همایش ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ۲۰ مهرماه جاری به میزبانی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

خاشعی‌سیوکی گفت: با توجه به جایگاه خطه تربت‌حیدریه در حوزه گیاهان دارویی چهار همایش  قبلی نیز به میزانی همین دانشگاه برگزار و بنا داریم از تازه‌ترین پژوهش‌ها و تحقیقات در حوزه پرورش و رشد گیاهان دارویی و به خصوص بحث‌های پزشکی و بالینی را در معرض دید علاقه مندان قرار دهیم.

وی در بین اهمیت این همایش ملی اظهار کرد: اکنون بالغ بر ۲۰ شرکت دست اندرکار تولید و فراوری گیاهان دارویی در این خطه فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز