خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

ایجاد صنایع تبدیلی برای تولید اشتغال و ثروت در استان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۷۷۴

استاندار لرستان استفاده از زنجیره‌های ارزش را یکی از ظرفیت‌های استان دانست و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی برای تولید اشتغال و ثروت در استان ضروری است.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال‌زایی در استان، دستگاه‌های اجرایی موضوع تعهد اشتغال را پیگیری کنند. 

استاندار لرستان افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در زمان باقی‌مانده تا پایان سال، ضمن پیگیری برای تحقق اشتغال دستگاه تحت مدیریت خود، اقدامات لازم در زمان مناسب را انجام دهند تا از این ظرفیت اساسی برای استان استفاده شود. 

زیویار ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۸ را در تحقق تعهدات اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی را موثر دانست و افزود: این قانون شرایط خوبی را برای اشتغال در استان فراهم خواهد کرد. 

استاندار لرستان سند ملی آمایش را یکی از ظرفیت‌های اساسی استان دانست و افزود: در این طرح حلقه‌های مفقوده تولید در استان و ظرفیت‌های موجود در لرستان واکاوی شده است و بسترهای مناسب برای تولید و سرمایه‌گذاری فراهم شده است و دستگاه‌های اجرایی نیز در این زمینه باید کمک کنند که استفاده از زنجیره‌های ارزش یکی از این ظرفیت‌هاست. 

وی یکی از ضعف‌های موجود در کشور و به‌ویژه در لرستان را خام‌فروشی دانست و افزود: باید با ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه‌های کشاورزی و بهره‌برداری از معادن تولید اشتغال و ثروت کرد.

استاندار لرستان درباره محرومیت‌زدایی از روستاها نیز گفت: براساس مدل‌های آمایش و طرح‌هایی که در مورد آنها پژوهش‌های خوبی صورت گرفته و همچنین استفاده از ظرفیت‌هایی که در استان‌ها وجود دارد در حوزه محرومیت‌زدایی روستاها اقدام کرد. 

الحاق چند محدوده‌ شهری و جانمایی روستای کمندان نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز