خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

کمبود ۳۰ هزار معلم در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۶۲۸

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عمده چالش نظام تعلیم و تربیت این استان را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در خراسان رضوی ۳۰ هزار نیروی انسانی کمبود داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید امیر شوشتری امروز در جلسه شورای آمورش و پرورش تربت حیدریه که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور همراه بود، اظهار کرد: در استان خراسان رضوی ۲۵۰۰ کلاس درس بدون معلم داریم که ۲۲۰۰ کلاس در مشهد و اطراف آن است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر  ساخت ۷ هزار کلاس برای استان نیاز است، گفت: باید در تجاری سازی و مولد سازی و بهره‌برداری از فضاها ریسک کنیم و وارد میدان شویم و مسئولان شهرستانی و استانی را ترغیب و تشویق و به انها طرح بدهیم. 

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در حال حاضر در شهر تربت حیدریه ۱۰ مدرسه فرسوده نیازمتد تخریب و بازسازی است.

حجت صالحی گفت: سرانه فضای آموزشی در شهر تربت حیدریه ۳.۸ متر مربع است  در حالی که میانگین استانی ۴.۳ و کشوری ۵.۷ متر مربع است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۷ هزار دانش آموز و ۲۸۵ فضای آموزشی داریم که ۶۸ درصد مدارس ابتدایی شهر و ۱۸ درصد متوسطه اول نیز دو شیفت هستند. 

قلی زاده، مدیر آموزش و پرورش منطقه رخ در این جلسه گفت: کمبود نیروی انسانی عمده ترین مشکل آموزش و پرورش رخ و تامین آن بسیار سخت شده و اکنون رایزنی با  فرهنگیان بازنشسته هم نتوانسته کمک چندانی به ما کند.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ مدرسه ابتدایی و ۱۷ مدرسه متوسطه داریم، افزود: آمار ترک تحصیل بخاطر پراکندگی و مشکل سرویس دهی به مدارس در روستاها بسیار بالاست. 

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی مدارس کشور چهار مصوبه  برای ادارات پنج گانه منطقه به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: مقرر شد در گام نخست اعتبارات نوسازی مدارس ادارات پنج گانه که امسال ۸۰۰ میلیارد ریال بود با ۲۰ درصد رشد به ۹۶۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

زنگنه گفت: همچنین مصوب شد سهم قیر رایگان در صورت تائید به پنج اداره منطقه تعلق خواهد گرفت و احداث هنرستان تخصصی زعفران در شهرستان زاوه و تکمیل و تجهیز هنرستان کشاورزی پسته مه‌ولات و تخصیص مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای هر اداره دیگر مصوبات امروز بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز