خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

بازنشستگی ١٢ هزار معلم در خراسان رضوی و فشار بر حوزه تعلیم و آموزش استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۴۱۱

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال ۱۲ هزار معلم این استان وارد مرحله بازنشستگی می‌شوند که این آمار بسیار بالا است و خروج این میزان نیرو از عرصه آموزشی، موجب وارد آمدن فشار بر حوزه تعلیم و تربیت می‌شود.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید امیر شوشتری  در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: در ۲ آزمون استخدامی امسال ۶ هزار معلم جدید استخدام می‌شوند و بیش از ۲ هزار معلم جدید نیز از دانش‌ آموختگان دانشگاه فرهنگیان به ظرفیت آموزشی این استان افزوده خواهند شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۰ درصد معلمان بازنشسته استمرار خدمت داشتند، اظهار کرد: امیدواریم امسال نیز همین درصد از ۱۲ هزار معلم بازنشسته، فرم استمرار خدمت پر کنند و چالش کمبود معلم در استان تا حدی برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بدون ذکر آمار دقیقی از کمبود معلم در استان، بیان کرد: بیش از هشت هزار معلم ورودی داریم اما تا زمان روشن شدن وضعیت استمرار خدمت بازنشستگان، نمی‌توان آمار دقیقی از کمبود معلم در استان ارائه کرد. ‌

وی در ادامه با اشاره به رتبه بندی نشدن تعدادی از معلمان، گفت: ۴۸ نفر از همکاران فرهنگی موفق به بارگذاری اطلاعات خود در سامانه نشده‌اند که رفع اشکالات در این زمینه در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بابیان اینکه امسال ۲۱۹ معلم نمونه در سطح استان انتخاب و از آنان به صورت ویژه تقدیر می‌شود، گفت: همچنین ۱۶ معلم استان در سطح ملی نمونه شناخته شده‌اند، که دیدار با مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری برای آنان برنامه ریزی شده است.

شوشتری با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان شده بود، افزود: امسال نیز برای ساخت و تکمیل ۲ هزار کلاس درس هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزان استان اظهار کرد: هم اکنون استان یک میلیون و ۴۵۹ هزار دانش آموز دارد که ۱۲ درصد آنان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی چهار هزار فرهنگی شهید دارد، ادامه داد: خون این شهداست که امروز کشور و عرصه تعلیم و تربیت را با آرامش همراه کرده است.

شوشتری با بیان اینکه ستاد برگزاری هفته گرامیداشت معلم به ریاست استاندار خراسان رضوی تشکیل شده است، گفت: بر اساس مصوبات این ستاد، دیدار با خانواده شهید روحانی، استقرار پایگاه استقبال از معلمان در همه مدارس، تدریس نمادین مسئولان در کلاس‌های درس، دیدار منتخبان معلمان نمونه با مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، آیین بزرگداشت شهید مطهری در فریمان، نواختن زنگ سپاس معلم، عیادت از بیماران پیشکسوت صعب العلاج، تجلیل از پیشکسوتان آموزش و پرورش، مسابقات ورزشی ویژه معلمان، همایش پیاده روی و نشست تخصصی معلمان عشایر از جمله برنامه های بزرگداشت این هفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز