خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد:

تشریح جزئیات برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۵۴۶

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این خصوص گفت: به دلیل اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی در پایه نهم و تاثیر معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای شرکت در کنکور، امتحانات این دو پایه به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

او افزود: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم باشد، ارزشیابی دانش‌آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط، با مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضوری انجام خواهد شد. همچنین اگر امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم نباشد، ارزشیابی دانش‌آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با بیان اینکه امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم متوسطه اول در بازه زمانی اول خرداد ماه الی ۲۵ خرداد ماه امسال برگزار خواهد شد، ادامه داد: امسال در استان ۴۵۸ حوزه اجرا جهت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۱۵ حوزه تصحیح در نظر گرفته شده است. ۵۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۸۵ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز در امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم شرکت خواهند کرد.

خدابنده در خصوص اهمیت برگزاری پایه نهم و دوازدهم، بیان کرد: به دلیل آن که فرآیند هدایت تحصیلی در پایان دوره متوسطه اول پایه نهم انجام می‌گیرد و نیز در پایه دوازدهم به دلیل برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و تاثیر معدل دانش‌آموز، برگزاری امتحانات نهایی این دو پایه به‌صورت حضوری خواهد بود.

او تصریح کرد: براساس تصمیم ستاد امتحانات استان مقرر شد که تعداد دو درس از دروس پایه نهم به شیوه هماهنگ استانی و بقیه دروس به صورت منطقه‌ای طراحی شوند و مابقی پایه‌ها به صورت داخلی و براساس تصمیم شورای مدرسه انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تاکید کرد: ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب ارزشیابی کیفی توصیفی و به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و نتایج باید حداکثر تا دهم خرداد ماه اعلام شود. با توجه به پایان سال تحصیلی در ۳۱ اردیبهشت، معلمان و مدیران مدارس فرصت دارند تا ۱۰ خرداد در دوره ابتدایی، نتایج نهایی را ثبت کنند.

خدابنده اظهار کرد: با استناد به بند ۱۰ مصوبه ۹۷۷ آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی شایستگی‌های فنی و همچنین دروس عملی هفت رشته هنری خاص شامل رشته‌های نمایش، نقاشی، سینما، موسیقی ساز ایرانی، موسیقی ساز جهانی، نقشه کشی معماری و گرافیک در شاخه فنی و حرفه‌ای، استاندارد‌های مهارتی شاخه کاردانش (داخل و خارج از هنرستان) و دروس کارآموزی/ کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی انجام می‌شود. با توجه به تغییر شرایط مناطق و بر اساس نظر مراجع ذی‌صلاح، تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی حضوری متناسب با آن پس از تصویب در شورای مدرسه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ بلامانع است.

او افزود: امتحانات مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد پایه نهم نیز به همان شیوه دانش‌آموزان روزانه برگزار خواهد شد. همچنین در خصوص دروس داخلی پایه دوازدهم متوسطه نظری بر اساس نظر ستاد امتحانات استان به تشخیص شورای مدرسه حضوری یا غیرحضوری و توسط معلم با نظارت مدیر مدرسه انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در تمام امتحانات حضوری شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت و داشتن ماسک اجباری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز