خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵.۵ درصدی تعداد دانش‌‎آموزان خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۱۴۵

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی کنونی جمعیت دانش آموزان در خراسان رضوی ۵.۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی کنونی جمعیت دانش آموزان استان حدود ۵.۵ درصد افزایش یافت و تا امروز ثبت‌نام دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید به یک میلیون و ۴۲۳ هزار نفر رسیده است که این رقم نسبت به پارسال ۷۳ هزار نفر افزایش یافته است.

او افزود: در صورتی که ظرفیت هر کلاس را ۳۵ دانش آموز در نظر بگیریم حدود ۲ هزار کلاس درس نیز به شمار کلاس‌های سال قبل استان افزوده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون هزار معلم در استان کمبود داریم که در صدد تامین نیرو از روش‌های رایج هستیم و در صورت بازگشایی کامل مدارس و برگزاری حضوری کلاس‌ها در زمینه نیروی انسانی ملزم به حضور در کلاس دچار مشکل خواهیم شد، اما تلاش داریم تا از طریق حق التدریس نیرو‌های رسمی، به کارگیری بازنشستگان و نیرو‌های خرید خدمات این کمبود‌ها را جبران کنیم.

خدابنده بیان کرد: با توجه به آغاز آموزش حضوری برای مقاطع متوسطه دوم از امروز و برای متوسطه اول از ابتدای آذرماه تاکنون حدود ۹۱ درصد کادر آموزش و پروش و ۸۶ درصد دانش آموزان دُز نخست واکسن خود را دریافت کرده اند.

او تصریح کرد: در مهرماه نیز سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس در مناطق عشایری و روستایی با تعداد ۱۳۰ هزار دانش آموز بازگشایی شده است و شیوه و کم و کیف بازگشایی مدارس ابتدایی هنوز از سوی ستاد ملی کرونا تعیین تکلیف نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز