خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

ضریب نفوذ بیمه در استان مرکزی مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۷۴۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه در استان مطلوب نیست، گفت: هم‌اکنون این استان در این حوزه رتبه 27 را در سطح کشور دارا است که متأسفانه این وضعیت مطلوب نیست.

به گزارش ایلنا، نوربخش عسکری افزود: بیشتر واحدهای تولیدی استان مرکزی، بیمه‌های مختلف خود را در استان انجام نمی‌دهند و میزان تعداد بیمه‌شدگانی که از شرکت‌های بیمه‌ای استان استفاده می‌کنند بسیار پایین است و به نسبت واحدهای تولیدی و صنعتی همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: از سال گذشته با تأکید استاندار مرکزی مقرر شد حساب‌های مالی و بیمه‌ای واحدهای تولیدی و صنعتی به استان منتقل شود. در این رابطه به دلیل مشکلات سخت‌افزاری بحث انتقال دفاتر منتفی است اما با الکترونیکی شدن حساب‌ها، این قابلیت وجود دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: انتقال حساب و بیمه واحدهای تولیدی و صنعتی به داخل استان مرکزی در افزایش پرداخت وام‌های بانکی، گردش مالی، اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده و رونق اقتصادی نقش مؤثری دارد.

عسکری تصریح کرد: اردیبهشت ماه سال جاری یک برنامه تحت عنوان انتقال حساب‌های مالی و بیمه‌ای از 22 برنامه تدوین شده برای مهار تورم و رشد تولید در استان مرکزی هدفگذاری شده است و تاکنون تعدادی از واحدها این موضوع را عملیاتی کرده‌اند.

وی بیان داشت: در این رابطه مقرر شده آخرین آمار توسط اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شود. این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شده و تمامی مسئولان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم خواهان انتقال این حساب‌ها هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تأکید کرد: وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در سفر به این استان، دستور انتقال حساب‌های پالایشگاه و پتروشیمی شازند را به داخل استان صادر کرد و پیگیری‌های لازم در این خصوص با جدیت دنبال می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز