خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی:

پایش 2638 واحد تولیدی و صنعتی توسط محیط‌زیست استان / 149 فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در مرکزی صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۵۰

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه این اداره‌کل سال گذشته 2638 واحد تولیدی و صنعتی و خدماتی را پایش و مورد بازدید کارشناسی قرار داد، گفت: در این بازه زمانی، 149 فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شده است.

به گزارش ایلنا، یوسف یوسفی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: بر این اساس تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف، به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط‌زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: هدف اصلی از پایش‌ واحدهای صنعتی و تولیدی، بررسی وضعیت زیست‌محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی و افزایش سلامت عمومی جامعه است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: پایش‌های محیط‌زیست از واحدهای صنعتی در ایام نوروز تشدید می‌شود و در این راستا انتظار می‌رود تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

یوسفی تصریح کرد: قانونگذار حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و آیین‌نامه جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی، پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست را جزء وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی کرده است.

وی بیان داشت: در راستای قوانین وعظ شده برای حفاظت از محیط‌زیست، رعایت ضوابط محیط‌زیستی یکی از شروط اصلی و لازم برای تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی تأکید کرد: اراک یکی از 8 کلانشهر آلوده کشور است که سال گذشته 138 روز و از ابتدای سال جاری تاکنون یک روز ناسالم را در کارنامه روزهای آلاینده خود به ثبت رسانده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز