خبرگزاری کار ایران

انتقاد امام جمعه آبیک از نبود برنامه‌های فرهنگی؛

برای مساجد آبیک هیچ قدمی برداشته نشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۷۲۹

امام جمعه آبیک گفت: در حوزه فرهنگ انتظار ما بالا بود؛ اما به حداقل‌ها هم نرسیدیم، برای مساجد آبیک تقریبا هیچ قدمی برداشته نشد و صدای اذان صبح را از این شهر نمی‌شنویم؛ البته برنامه و کار فرهنگی داریم اما برنامه‌مند نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در چهارمین روز از هفته دولت، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین به همراه تعدادی از مسئولین استانی در سفر به شهرستان آبیک با امام جمعه این شهر دیدار کرد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی در این دیدار گفت: آقای اعلایی سبقه طلبگی دارد و شاید ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌ها ریشه در اعتقادات دینی او داشته باشد.

امام جمعه آبیک ادامه داد: از بدو حضور دولت، در شهرستان ما در برخی حوزه‌ها اقدامات خوبی رخ داده؛ اما در برخی حوزه‌ها هم شاهد رکود هستیم، به عنوان نمونه مهم‌ترین مشکل شهرستان ما آب است، از آبرسانی به این شهر یک سال گذشته، ده سال هم بگذرد می‌گویم که مردم سختی کشیدند.

وی عنوان کرد: چه کاری ارزشمندتر و اثرگذارتر از پروژه آبرسانی که تحقق آن باعث دلگرمی مردم شد.

این مسئول اظهار کرد: در حوزه درمان نسبت به دانشگاه علوم پزشکی سبقه خوبی نداریم و اتفاقات خوبی رقم نخورد، مسئولین اسبق علوم پزشکی با چه وقاحت، جسارت و دور از ادب در جمع شهرستان ما اظهارات سخیفی داشتند که موضوع با رئیس دادگستری وقت مطرح و موضوع حل شد.

وی ادامه داد: رئیس فعلی علوم پزشکی انسان شریفی است، شاهد پیگیری مسئولان و ورود خیّر هستیم، اما درباره برخی معاونین که از گذشته مانده‌اند، از این ریشه‌ها خاطره‌های خوشی در ذهنمان نیست و نگرانی‌هایی داریم، امیدواریم پروژه درمانی و بیمارستان این شهر با قدرت ادامه پیدا کند و به سرانجام برسد.

دشت الله‌آباد به عامل طوفان نمک تبدیل شده است

حسینی‌میرامینی با اشاره به حوزه زیست محیطی و مواضع خوب مسئولین استانی در این حوزه گفت: علی‌رغم مواضع خوب و واضح مسئولین، در چند ماه اخیر شاهد تخریب گسترده در پیغمبرکوه هستیم که پسندیده نیست.

وی ادامه داد: عمده تنفس‌گاه آبیک در شمال این شهر است، همه جای ایران شمال شهر بالانشین بوده و بهترین آب و هوا را دارد اما در اینجا کارخانه، معدن و انفجار داریم و مردم در چنین شرایطی زندگی می‌کنند، همت بلندی می‌خواهد تا خط کمربندی آبیک دور پیغمبر کوه کشیده شود تا به آبیک ملحق شود و کلنگ شهر جدید آبیک به زمین بخورد.

امام جمعه آبیک اظهار کرد: ریزگردهای نمکی دشت الله‌آباد هم از دیگر مشکلات آبیک است، چند سال است زهکش را مطالعه می‌کنند، این زه‌کش خطا بوده، آب را تخلیه می‌کند و طوفان نمک داریم.

وی ادامه داد: ساماندهی فاضلاب و انتقال آن به دشت الله‌آباد در کنار انتقال هرزابه‌های شهرستان البرز می‌تواند کمک کننده باشد.

امام جمعه آبیک گفت: شهرداری‌ها در قبال مساجد وظیفه دارند؛ اما اتفاقی نیفتاده و دستاوردهای حوزه مساجد صفر است و به شدت عقب‌ماندگی و کارهای به زمین مانده فرهنگی داریم.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز