خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به کارگران داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۵۷۹

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: در روزهای اخیر مزایای کارمندان افزایش داشته است ولی متاسفانه به درخواست افزایش حقوق و مزایای کارگران هنوز پاسخی داده نشده است.

غلام رضا طالبا در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: در روزهای اخیر مزایای کارمندان دولت افزایش پیدا کرد ولی متاسفانه با پیگیری‌های جامعه کارگری هنوز حقوق کارگران تغییری نکرده است. تورم در کشور ۴۷ درصد است پس چرا فقط حقوق کارگر ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد جامعه کارگری استان از شرایط موجود به تنگ آمده‌اند و زندگی بر آنها بسیار دشوار شده است. دولت و مجلس  نگاه ویژه‌ای به کارگران داشته باشند و حمایت‌های واقعی از آن‌ها را بیشتر کند.

طالبا بیان کرد: دستمزد باید متناسب با نرخ تورم تعیین شود و نرخ تورم هر سال چندین بار افزایش پیدا می‌کند اما دستمزد کارگران تنها یکبار در انتهای سال تعیین می‌شود. امروز کارگران حتی نمی‌توانند نیازهای اساسی خود و خانواده شان را تامین کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۲۸۰ هزار کارگر بیمه‌ شده در استان وجود دارد که این کارگران در ۴۶ هزار و ۳۶۴ کارگاه ساماندهی و مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر ۳۲۰۰ کارگر ساختمانی گلستان در انتظار بیمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین انتظار کارگران از دولت تامین امنیت شغلی، معیشت، اشتغال پایدار بالا بردن دستمزدها نسبت به تورم حاکم بر جامعه است. جامعه کارگری همیشه مشکلات خود را به دولت می‌گوید اما متاسفانه دولت‌ها تنها شنونده هستند و اقدامات لازم را انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز