خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون کارگران بازنشستگان گرگان:

دولت سیزدهم امید را برای بازنشستگان کارگری زنده کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۹۱۱

دبیرکانون کارگران بازنشستگان شهرستان گرگان گفت: با این تورم سنگینی که درجامعه وجود دارد بازنشستگان حداقل بگیر کارگری هیچ امیدی به بهبود وضعیت معیشت ندارد و دولت سیزدهم امید را برای بازنشستگان کارگری زنده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، حمید خیرخواه در همایش تجلیل از بازنشستگان در خانه کارگر گلستان اظهار کرد: بیش از ۶۰ درصد جامعه بازنشستگی کارگری گرگان حداقل بگیر هستند و حقوق آنها بین ۵ الی ۷ میلیون تومان است و اکثر آنها  هم مستاجر هستند که در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی ادامه داد: موضوع  درمان و وام برای جامعه بازنشستگان اهمیت زیادی دارد چون در دوران بعد از بازنشستگی به بیماری‌های مختلف دچار می شوند. بازنشستگان به صورت ماهانه باید به پزشک مراجعه کنند و دولت برای رفع دغدغه هزینه‌های درمانی و دارویی این افراد اقدامی فوری کند.

خیرخواه افزود: هزینه‌‌های درمان برای بازنشستگان تامین اجتماعی در بیمارستان‌های خصوصی زیاد است و بیمه‌های تکمیلی برای افراد بازنشسته یک سقفی دارد و بازنشسته نمی‌تواند از پس این هزینه بر آید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری استان گلستان گفت: قیمت مسکن و خوراکی در ماهای اخیر افزایش چشم‌گیری داشته است و بر اساس آمارها که حقوق‌های ۱۲ میلیون به پایین در فقر زندگی می‌کنند، این میزان رشد حقوق‌ها نیز پاسخ‌گوی معضلات بازنشستگان در شرایط فعلی نیست.

وی بیان کرد: قانون می‌گوید که تمام هزینه‌های درمان کارگران و بازنشستگان در تمام مراکز درمانی رایگان باشد و سازمان تامین اجتماعی باید درمان رایگان بازنشستگان را انجام دهد ولی متسفانه شاهد چنین موضوعی نیستم.

وی خاطرنشان کرد: فرد با نزدیک شدن به سن بازنشستگی و با ورود به این مرحله جدید از زندگی مشکلات مالی سنگین تری به سمت او هجوم می‎آورند.دولت باید با ارائه خدمات مالی بسیار خوب برای بازنشستگان اقدماتی انجام دهد که تا پایان عمر از یک زندگی مطلوب برخوردار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز