خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

نمایندگان مجلس قانون‌های ضد کارگری برنامه هفتم توسعه را حذف کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۷۳۹

دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: در بعضی از ماده‌های برنامه هفتم توسعه کاملا برضرر کارگر است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی  قانون‌های ضد کارگری برنامه هفتم توسعه را حذف کنند.ارتقاء زندگی کارگر و اطمینان خاطرش به امنیت شغلی و چرخیدن راحت چرخ زندگی، باعث افزایش کیفیت کار و محصول می‌شود.

غلام رضا طالبا در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه در ماده ۱۵ الی ۱۷ کاملا ضد‌ کارگری است و ماده ۱۵ با احیای نظام استاد شاگردی قصد دارد به سده‌ گذشته بازگردد.حقوقی که در قانون کار برای کارگر دیده شده است در این ماده دیده نشده است و مجلس این ماده ضد کارگری را تصویب نکند.

وی تصریح کرد: ارزش پول ملی ۵۰ درصد کاهش یافت و فقیر را فقیر‌تر کرد و امروزه کارگران در شرایطی سختی زندگی می‌کنند.کارگران قرارداد مشمول صندوق‌های بازنشستگی ماهیانه حداکثر هشت میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و این حقوق کفاف زندگی ماهانه یک‌خانواده ۴ نفره را هم نمی‌دهد.

وی گفت: امنیت شغلی، معیشت و هزینه درمان از جمله مهمترین مشکلات و چالش‌های کارگران به حساب می‌آید. هزینه‌های زندگی کارگران مسکن، خوراک و درمان هر روز در حال نوسان است و هزینه‌های زندگی کارگران از زمانی که دستمزد تعیین می‌شود تا پایان سال یکسان نیست.

طالبا تصریح کرد: اگر واحدتولیدی به تعطیلی کشیده شود باعث بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران می‌شود که بعد آن بیکاری و آسیب‌های دیگری را نیز به دنبال خود خواهد داشت. مسئولین استان بازدیدهای خود را بیشتر کنند و باید دولت و مجلس مشکلات جامعه کارگری در ابعاد مختلف بررسی  کنند و نه اینکه در حد شعار باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد کارگران گلستانی مستاجر هستند. قراردادهای موقت کار امنیت روانی جامعه کارگری را تحت شعاع قرار می دهد و  قراردادهای که با کارگران منعقد می‌شود باید طوری باشد که سبب افزایش انگیزه آنها برای کار بیشتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز