خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر گلستان:

متاسفانه دیوان عدالت اداری و کمیسیون اصل ۹۰ شکایت از نرخ حداقل دستمزد کارگران را رد کردند/ وظیفه وزیر کار است که پیگیر منافع کارگران باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۰۸۶

دبیراجرایی خانه کارگر استان گلستان گفت: تشکل‌های کارگری در رابطه ما مصوبه مزد سال ۱۴۰۲ به دیوان عدالت اداری شکایت کردند که متاسفانه دیوان عدالت اداری و کمیسیون اصل ۹۰ شکایت از نرخ حداقل دستمزد کارگران را رد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، غلام رضا طالبا در دیدار با نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس اظهار کرد: تورم در کشور بیش از ۴۰ درصد اعلام شده و حقوق کارگران ۸ میلیون تومان اعلام شد که یک کارگر با این حقوق چطور خرج یک خانواده ۴ نفره بدهد. سبد هزینه زندگی کارگران در یک خانوار ۴ نفره تا ۱۵ میلیون برآورد شده است و دولت با برنامه‌ریزی صحیح چالش‌های اقتصادی جامعه کارگری را کاهش دهد.

وی ادامه داد: تشکل‌های کارگری در رابطه با حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ شکایتی به دیوان عدالت اداری و همچنین اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز  شکایتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعتراض کردند.

وی بیان کرد: متاسفانه دیوان عدالت اداری وکمیسیون اصل ۹۰ شکایت از نرخ حداقل دستمزد کارگران را رد کردند و کمیسیون اصل ۹۰ و هم دیوان عدالت اداری هردو در یک روز پاسخ خود را ارائه دادند که در نوع خودش بسیار عجیب است.

وی تصریح کرد: گلستان ۲۸۰ هزار نفر بیمه شده مشاغل دارد و این افراد در  بیش از ۴۶ هزار کارگاه مشمول قانون کار فعالیت می‌کنند. موانع و مشکلات از سر راه سرمایه‌گذاران در گلستان برداشته شود و استان گلستان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی اقتصادی شرایط را برای قشر کارگر سخت کرده است و امید داریم در این شرایط نمایندگان مجلس در دفاع از کارگران هر چه سریع تر اقدماتی انجام دهند تا این اقشار بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای ادامه زندگی خود داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز