خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی:

۲۵۰ کارخانه تولید داروی دامی در کشور فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۱۲۲

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۲۵۰ کارخانه تولید داروی دامی، مکمل، ضدعفونی و تولید سم در کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سید سعید حسینی در حاشیه برگزاری دومین دوره بازآموزی اصول GMP کارخانجات تولید داروی دامی کشور که در محل سالن جلسات هتل زاگرس بروجرد، اظهار کرد: ۸۶ نوع واکسن برای دام، طیور، آبزیان و حیوانات خانگی مصرف می‌شود و ۱۸۰۰ قلم داروی دامی در چرخه مصرف وجود دارد.

وی بیان کرد: ارتقاء و تضمین کیفیت دارو و واکسن‌هایی که در دامپزشکی استفاده می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است و قبل از اینکه دارو و مواد اولیه مورد نیاز دام‌ها استفاده شود، آزمایشات مرتبط انجام و اگر با ضوابط و استانداردها هماهنگی داشته باشد اجازه مصرف در بازار را دارد و اگر قابل استفاده نباشد از چرخه خارج می‌شود.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید داروهای دامپزشکی فعالیت خوبی داشتند و ۴۰ شرکت دانش بنیان با ۲۵۰ پروانه تولید دارو و واکسن در کشور فعالیت دارند.

حسینی اضافه کرد: به واسطه اینکه سازمان دامپرشکی اهمیت زیادی را برای کیفیت دارو و واکسن‌هایی که مصرف می‌شود دارد، اقدامات قابل توجهی انجام داده که یکی از این اقدامات انجام آزمایش بر روی مواد اولیه و محصولات نهایی دارو و واکسن است.

وی ادامه داد: در تولید داروهای دامی، تضمین کیفیت و اثربخشی و هم بی‌خطری آن‌ها مد نظر است. مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور افزود: از دیگر موضوعات برای بحث کیفیت، ارزیابی داروها در سطح بازار است که نظارت و مراقبت داروها است که این دارو کیفیت خود را دارد یا از دست داده و در طول زنجیره تولید، توزیع، نگهداری و مصرف ما باید این تضمین کیفیت را داشته باشیم.

حسینی افزود: داروهای دامی باید از کیفیت و سلامت برخوردار باشد زیرا اگر مراقبت نشود و داروی مشکل دار باشد، سلامت و بهداشت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه بالای ۹۵ درصد واکسن‌های دامی در داخل کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف این است که واکسن‌هایی که برای دام و طیور و آبزیان استفاده می شود با روش‌های اصول و استانداردهای دنیا مطابقت داشته باشد.

وی بیان کرد: اما در حوزه واکسن‌های طیور این رقم متفاوت است و ۷۰ درصد از خارج کشور وارد می‌کنیم اما در ۲ سال اخیر با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید واکسن طیور اقدامات خوبی شده و درصد تولید داروهای طیور رو به افزایش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز