خبرگزاری کار ایران

هشدار منابع‌طبیعی استان مرکزی نسبت به وقوع آتش‌سوزی در مراتع

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۶۵۰۲

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: با گرم شدن هوا پوشش گیاهی موجود مراتع رو به خشکی می‌رود و پرتاب ته سیگار و انداختن استکان و لیوان در مراتع می تواند عامل آتش‌سوزی شده و دامنه گسترده‌ای از منابع‌طبیعی استان را دچار خسارت کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ حمید ارسلانی افزود: به مردم توصیه می‌شود هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین و یا روشن کردن آتش به منظور تفریح خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید از هرگونه سهل‌انگاری در ایجاد آتش‌سوزی جلوگیری شود، ادامه داد: نیاز است شهروندان در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را به دقت رعایت کرده و پیش از ترک محل از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به پوشش مناسب مراتع این استان نیاز است که با نزدیک شدن به فصل گرما مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی توسط مردم انجام شود.

ارسلانی تصریح کرد: نیاز است اقشار مختلف مردم و نهادها از انجام هر اقدامی که منجر به آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی می‌شود خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه دود یا آتش در جنگل‌ها و مراتع، سعی کنند تا آتش را خاموش کنند.

وی بیان داشت: همچنین مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی و نشانه‌هایی از این موارد می‌توانند با شماره تلفن‌های 139 و 1504 امداد جنگل و مرتع در سراسر استان تماس حاصل کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز