خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری:

82 میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۸۵۶

مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: تا کنون 82 میلون هکتار از مراتع کشوری ممیزی شده که 42 میلیون هکتار آن دارای طرح هستند و در همین راستا برای یک میلیون و 52 هزار خانوار پروانه چرای دام در سطح 26 میلون هکتار از مراتع صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ترحم بهزاد در حاشیه بیستمین دوره آموزشی کارشناسان حوزه مرتع در قزوین با اشاره به اهمیت مراتع گفت: مراتع با 84.4 میلیون هکتار حدود 52 درصد مساحت کشور را شامل می‌شوند و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وظیفه حفاظت از این عرصه‌ها را به عهده دارد.

مدیرکل امور مراتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: ضمن تاکید به نظارت بر چرای دام باید ظرفیت اقتصادی مراتع هم مورد توجه قرار گیرد؛ چرا که معیشت بیش از یک میلیون ایرانی به مراتع وابسته است و باتوجه به همین موضوع شیوه بهره‌برداری از مراتع به مرتع‌داری تلفیقی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: در راستای مرتع داری تلفیقی در کنار چرای دام، 17 کارکرد برای مراتع در نظر گرفته شده که زراعت چوب، زنبورداری، تولید علوفه، بوم گردی، تولید انرژی‌های نو، زنبورداری از جمله آن‌ها است و همین موارد باعث شده در تامین امنیت غذایی تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز