خبرگزاری کار ایران

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی استان خبر داد؛

آبگیری 40 درصد از بندهای منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۹۲۱

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه در پی بارش‌های اخیر 40 درصد از بندهای این اداره‌کل آبگیری شدند، گفت: در پی بارش‌های سال آبی جاری و با توجه به آب شدن برف‌ها، 5 میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها کنترل و پشت بندها و سدهای آبخیزداری استان مرکزی ذخیره سازی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا عظیمی با اشاره به اینکه بیشتر بندهای سنگ و ملات پارک‌های آبخیز اراک پر شده و آب در رودخانه‌های این منطقه در جریان است، افزود: آب شدن برف‌ها و ذخیره روان‌آب‌ها پشت بندهای منابع‌طبیعی نقش مهمی در افزایش سطح سفره‌های زیرزمینی و پر آب شدن چاه‌های کشاورزی و قنوات دارد.

وی در خصوص آغاز بارندگی‌ها در پایان هفته و احتمال جاری شدن سیلاب، ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و آغاز بارندگی‌ها در پایان هفته جاری و سیلابی شدن رودخانه‌ها نیاز است مردم از حضور در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: عملیات اجرایی 5 طرح آبخیزداری در استان مرکزی آغاز شد. این طرح‌ها با 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرستان‌های محلات، اراک، خنداب، تفرش و زرندیه در حال انجام است.

عظیمی تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها 60 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها 1.5 میلیون متر مکعب به حجم ذخیره روان‌آب‌های سطحی استان افزوده می‌شود.

وی بیان داشت: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز