خبرگزاری کار ایران

200 کیلومتر بزرگراه در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۶۴۴

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان 200 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در قالب 34 طرح احداث می شود.

به گزارش ایلنا، حسینعلی مقصودی در تور خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در استان 54 کیلومتر راه اصلی، 123کیلومتر بزرگراه، 10 تونل به طول 12 هزارو 500 متر و 6 تقاطع غیر همسطح در قالب 34 طرح اجرا می‌شود.

وی افزود: شهرکرد به بروجن به لردگان، لردگان به ایذه، شهرکرد به شلمزار به ناغان به ایذه، اردل به دوپلان، بن به داران، سامان به تیران و بازفت به مسجد سلیمان از جمله طرح های چهارخطه در حال احداث می باشند.

مقصودی با اشاره به اینکه برخی از طرح ها در سال جاری مجوز ماده 23 را گرفتند خاطر نشان کرد: محورهای سامان به قراقوش، چلگرد به باباحیدر، ورودی و کمربندی اردل و سورشجان به سودجان  را می توان ازجمله این طرح ها عنوان کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان  ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر بود که سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به حوزه راهسازی ومقرر شد در سال نخست یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن محقق شود.

مقصودی با بیان اینکه راه آهن  مبارکه-سفید دشت-شهرکرد یکی از مهم ترین طرح های استان به شمار می آید افزود: این پروژه مرکز استان را به خط ریلی کشور متصل می کندو هدف از اجرای این طرح توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح پنج هزار میلیارد ریال هزینه شده است افزود در سال جاری 325 میلیارد تومان جهت ادامه پروژه تخصیص داده شد.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان کرد :برای تکمیل و احداث خط راه آهن به 800 میلیارد تومان اعتبار نیاز هست و تاکنون پیشرفت فیزیکی پروژه 75 درصد بوده است.

وجود بیش از یک هزار هکتار بافت ناکارآمد در استان چهارمحال و بختیاری

حسینلی مقصودی با اشاره به بافت ناکارآمد شهری و فرسوده گفت: بیش از یک هزار و 826 هکتار بافت ناکارآمد فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی و تاریخی در استان وجود دارد.

وی بیشترین اراضی مربوط به بافت فرسوده در استان را مربوط به شهرهای شهرکرد و بروجن عنوان نمود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 34 پروژه با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برای بهسازی بافت های ناکارآمد تعریف شده و در حال انجام است.

مقصودی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 102 متقضایی برای بهسازی 432 واحد مسکونی بافت ناکارآمد به بانک های عامل معرفی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز