خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره کار استان اصفهان مطرح کرد؛

70 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی / کاهش آمار بیکاری در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۳۲۴۳

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: سه میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که 70 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، میثم مداحی در آئین افتتاح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمال شهرستان اصفهان اظهار داشت: از سه میلیون و ششصد هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی،  یک میلیون و دویست هزار نفر بیمه شده اصلی هستند که می طلبد با همت بیشتری به آنها خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به 359 خدمت ارائه شده در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از آن خدمت ها مراجع تشخیص و حل اختلاف است؛ در سال گذشته 34000 دادخواست داشتیم که این حجم از دادخواست باعث افتخار نیست، اما به سبب پاسخگویی و رسیدگی نیروهای اداره به این دادخواست ها، به خود افتخار می کنیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: حدود 50 درصد این دادخواست ها در شهر اصفهان بود که سبب تجمع مراجعه کنندگان در اداره کل می شد و با افتتاح اداره تعاون و کار شمال شهرستان اصفهان، 50 از حجم مراجعات به این اداره  منتقل خواهد شد.

وی یکی دیگر از خدمات اداره کل کار استان را  بازرسی از کارگاه ها اعلام کرد و ادامه داد: با 55 بازرس، حدود 30 هزار بازرسی از کارگاه های تولیدی و ایمنی کار و غیره انجام دادیم.

به گفته مداحی خدمت دیگر اداره کار استان اصفهان تامین مالی و تسهیلاتی است که در اختیار متقاضیان برای اشتغال زایی در بخش های مختلف اعم از  مشاغل خانگی عشایر و روستایی قرار داده می شود.

وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان اصفهان دو دهم درصد کاهش داشته و به رقم 9 و شش دهم درصد رسیده است.

مدیر کل اداره کار استان اصفهان در مصاحبه اختصاصی با ایلنا گفت: تعداد کارگران غیر رسمی استان اصفهان مشخص نیست و یکی از وظایف اداره کل، رسیدگی به امور قراردادها و بیمه این کارگران است.

وی یادآور شد: آراء ماده 148 مربوط به افرادی است که مشغول به کار هستند، ولی بیمه نیستند و ما پیگیری می کنیم که کارفرما این افراد را بیمه کنند. حق بیمه مشکل نیست. این برنامه ریزی است برای آتیه کارگران که به عنوان مولد جامعه تولید در زمان بازنشستگی از حداقل رفاه برخوردار باشند.

مداحی بیشترین شکایت و دادخواست ثبت شده در اداره کل کار استان اصفهان را مروبط به حوزه های اصلاح عنوان شغلی، حقوق و مزایا و ماده 148 اعلام کرد.

محمد علی احمدی فرماندار اصفهان نیز در این مراسم از توافق نهایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با شهرداری و شورای شهر اصفهان جهت ساخت بیمارستان میلاد تامین اجتماعی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز