خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی فارس اعلام کرد؛

منابع اطلاعاتی برخی دوستداران میراث دلالان بافت تاریخی است / درب و پنجره خانه خالی از سکنه در بافت را شبانه به سرقت بردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۹۷۵

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: متاسفانه عده‌ای سودجود و منفعت طلب، به دنبال بهره‌گیری از چنین فضاسازی‌هایی برای یافتن نام و نشان هستند و به هیچ عنوان دلسوز بافت و تاریخ و فرهنگ مردم شیراز محسوب نمی‌شوند.

به گزارش ایلنا، طی روزهای اخیر، اخباری مبنی بر اقدام دستگاه‌های دولتی برای تخریب خاموش خانه‌های تاریخی شیراز، با استفاده از کارگران و به شکل دستی، از سوی برخی رسانه‌ها و در بعضی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

محمودرضا طالبان ۹ خردادماه با اشاره به فضاسازی‌های رسانه‌ای ایجاد شده پیرامون تخریب بافت تاریخی شیراز در سال گذشته گفت: اگر افراد دوستدار میراث و تاریخ و فرهنگ باشند، حتما قبل از آنکه با دامن زدن به یک شایعه، آن را منتشر و رسانه‌ای کنند، با افراد مطلع، بی طرف و غیرمنفعت‌طلب، تماس گرفته و از درست یا نادرست بودن موضوعات، کسب اطلاع می‌کردند.

وی بیان کرد: متاسفانه منبع یا منابع اطلاعاتی برخی دوستداران میراث یا فعالان پویش‌های مختلف، کاسبان و دلالان بافت تاریخی در شیراز هستند که با سوءاستفاده، کسب منافع و ایجاد تنش را دنبال می‌کنند.

طالبان در خصوص ادعای مطرح شده مبنی بر وقوع تخریب در برخی خانه‌های موجود در بافت تاریخی شیراز، گفت: ساکنان یکی ازخانه‌ها که پیش از این توسط اداره‌کل راه و شهرسازی تملک شده است؛ بدون اطلاع به این اداره خانه را تخلیه کرده و متاسفانه در زمان خالی از سکنه بودن این منزل، سارقین درب و پنجره آن را شبانه به سرقت برده‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع از روش‌های قانونی در حال پیگیری است، گفت: بلافاصله پس از اطلاع، دایره حقوقی اداره‌کل اقدامات قضایی را انجام داده و علیه سارقین اقامه دعوی کرده و یکی ازسارقین نیز دستگیر شده است.

طالبان با تصریح اینکه انتشار اخبار کذب و فاقد سند، به نوعی تشویش اذهان عمومی محسوب می‌شود، حق پیگرد قانونی در این موضوع را برای دولت محفوظ دانست و گفت: قطعا ما به دنبال طرح شکایت از رسانه‌ها و افراد رسانه‌ای و دلسوزان بافت نیستیم، اما کسانی که قصدشان بزرگ جلوه دادن خود و دوختن کلاهی از این نمد است بدانند که عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: ما صراحتا در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با تصویرسازی دقیق و از روی نقشه، پیرامون اقدامات مصوب شده و رسمی و قانونی، برای بازآفرینی بافت فرهنگی تاریخی شیراز صحبت کرده‌ایم و نیازی به انجام اقدامات پنهانی و در سایه نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز