خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توسعه هزار هکتاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین/ با قدرت در دولت سیزدهم فعال خواهم بود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۸۱۳

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: با قدرت در دولت سیزدهم خواهم بود و در راستای اجرای برنامه پنج ساله وتوسعه هزار هکتاری نواحی و شهرک‌های صنعتی فعالیت خواهم داشت.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین  با اشاره به اهمیت ارتباط صنایع و رسانه گفت: تقارن هفته صنایع کوچک با هفته خبرنگار را به فال نیک می‌گیریم؛ چرا که صنعت باید در کنار رسانه باشد و با اطلاع رسانی و همفکری اهل رسانه خود را نشان دهد، اگر صنعت از رسانه دور باشد نمی‌تواند موفقیت‌های سنوات گذشته را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با بیان اینکه چهارشنبه‌های صنعت در استان بازخورد خوبی داشته عنوان کرد: پس از ورود به استان بنا به پیشنهاد ما چهارشنبه‌ها در استان با عنوان روز صنعت نام گذاری شد و از آن زمان تا کنون سه استاندار آن را اجرایی کردند که بازخورد مثبت و خوبی داشت.

وی اظهار کرد: تلاش داریم در زمینه معرفی توانمندی‌ها، قابلیت‌ها، زیرساخت‌ها و مباحث مختلف صنعتی استان به کل کشور نقش آفرین باشیم؛ چرا که در استان قزوین فرهنگ کار جا افتاده و در بخش‌های مختلف دارای نیروی ماهر و کارآمد هستیم؛ ضمن اینکه زیرساخت‌های مناسبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده است.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به کریدور اقتصادی بودن  قزوین، سرمایه گذارانی که از گذشته با نگاه توسعه‌ای وارد استان شده‌اند، درسنوان گذشته و سال جاری نیز بسیاری از سرمایه گذاران سایر استان‌ها با همین نگاه به قزوین جذب شده‌اند.

وی عنوان کرد: شاهد حضور سرمایه گذارانی بودیم که آشنا با صنعت و  دارای نیروی کار، تجهیزات، مواد اولیه و بازار فروش بودند؛ از این رو با تحقیق این استان را انتخاب می‌کنند و شاهد همراهی مسئولین استانی و فراهم بودن تمام زمینه‌های کار و تولید هستند؛ البته باید کمبودها، نقصان‌ها و مشکلات خود را با حمایت مدیران ارشد حل کنیم.

کارگران فاقد مسکن خانه دار می‌شوند

خانپور با بیان اینکه دولت سیزدهم با الگو قرار دادن شعار سال به صنعت توجه ویژه دارد گفت: امیدواریم با حضور وزرای جدید و تشکیل کابینه و معرفی مدیران جوان و انقلابی در سطح کشور جایگاه حمایت از صنایع مستحکم‌تر از گذشته باشد.

وی با اشاره به برنامه پنج ساله صنعتی در استان اظهار کرد: در شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت برنامه پنج ساله‌ای تدوین شده که در استان با قدرت در زمینه توسعه هزار هکتاری نواحی و شهرک‌های صنعتی فعالیت داشته باشیم و با بهره برداری از طرح‌های پیش بینی شده طی 3 سال زمینه اشتغال 30 هزار نفر فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد:  طبق هماهنگی با بنیاد مسکن و راه و شهرسازی برای کارگرانی که در واحدهای تولیدی شهرک‌ها مشغول به فعالیت بوده و فاقد واحد مسکونی هستند در حاشیه نواحی و شهرک‌های صنعتی تعاونی‌هایی تشکیل می‌شود تا بتوانند با گرفتن زمین رایگان و حداقل هزینه صاحب سرپناه شده و با آرامش به تولید ملی کمک کنند.

وی ادامه داد: این طرح در قالب اقدام ملی مسکن در حال اجرا است و در نزدیکی محمدیه و مهرگان زمین‌هایی اختصتص یافته و پس از تشکیل تعاونی و تعداد کارگران دارای شرایط دریافت مسکن انتظار داریم مدیران واحدهای صنعتی نیز حمایت کرده و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار کارگرانشان قرار دهند تا کارگر با آرامش به محیط کار آمده و بتواند نوآوری و خلاقیت داشته و در کنار کارفرمایان به تولید کشور کمک کند.

خانپور در پاسخ به این سئوال که در دولت بعدی نیز فعال خواهد بود یا نه گفت: با قدرت در دولت سیزدهم هستیم و برنامه پنج ساله را ارائه می‌دهیم که در آن فعالیت‌هایی که آغاز شده و اقداماتی که انجام خواهد شد مطرح شده است.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد دولت سیزدهم نیروهای کاربلد، متخصص و ماهری که برنامه و اهلیت داشته و با برنامه‌های جاری دولت جدید همسو باشند را حفظ و نگهداری می‌کند و از حضورشان در کرسی‌های مدیریتی کشور استفاده می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز