خبرگزاری کار ایران

تا پایان سال جاری؛

پالایشگاه قیر ارومیه به بهره برداری می رسد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۰۱۵

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از بهره برداری پالایشگاه قیر ارومیه تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا،محسن حمزه لو در بازدید اصلاح رسانه از روند احداث پالایشگاه قیر در ارومیه گفت: پالایشگاه قیر ارومیه با هدف بهبود وضعیت آسفالت راه‌های استان و صادرات به کشورهای هدف طی روزهای آ ینده افتتاح می‌شود.

حمزه لو،با اشاره به ظرفیت‌های مرزی استان و همسایه بودن با 3 کشور، اظهار داشت: ترانزیت و تجارت مرزی یکی از پیشران‌های مهم پیشرفت استان است، بنابراین توسعه راه‌های استان از اولویت‌های ‌اداره کل راه و شهرسازی است.

حمزه‌لو بیان کرد: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به طول 51 کیلومتر است که طی دو سال گذشته 28 کیلومتر از آن افتتاح شده و 6 کیلومتر از این بزرگراه هنزمان با افتتاح پالایشگاه قیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش بسزایی در ترانزیت خارجی دارد.

حمزه‌لو با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون 55 هزار میلیارد ریال هزینه شده، اظهار کرد: 630 میلیارد ریال نیز برای تکمیل این بزرگراه هزینه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، گفت: از مجموع یک هزار و 500 کیلومتر کریدور شمال غرب کشور در آذربایجان‌غربی حدود 90 درصد آن در استان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

در ادامه این بازدید ساکو مجنونیانس  مدیرعامل شرکت پالایشگاه قیر،  اظهار داشت: شرکت پالایشگاه قیر در حدود 300 هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد که در حال حاصر 250 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند.

 مجنونیانس افزود:طی سال‌های گذشته آزمایشگاهی برای احراز کیفیت قیر در استان وجود نداشت اما در حال حاضر آزمایشگاه ارزیابی کیفیت قیر در کنار پالایشگاه احداث شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این پالایشگاه با استفاده از تکنولوژی روز تا حدود زیادی توانسته‌ایم از آلودگی هوا کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت پالایشگاه قیر ارومیه، ابراز کرد: مهم‌ترین هدف این شرکت علاوه بر تامین نیازهای استان، صادرات محصولات به سایر استان‌ها و کشورها است که امیدواریم با تولید محصولات با کیفیت زمینه صادارت آن را فراهم کنیم.

مجنونیانس با اشاره به هزینه‌کرد این پالایشگاه، عنوان کرد: هزینه برای ساخت این پالایشگاه 67 میلیارد برآورد شده بود که با توجه به تورم‌ و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، 200 میلیارد تومان هزینه شده است‌.

وی افزود: با تکمیل و افتتاح فازهای دوم و سوم این مجموعه خواهیم توانست محصولات جانبی قیر، عایق های رطوبتی و ایزوگام تولید کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز