خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در امور بانوان:

بانوان وارد ترکیب هیئت مدیره نیروگاه‌ها می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۲۱۴

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: با عملیاتی کردن مدیریت ترکیبی( زن و مرد) در سطح کلان می‌توانیم از ظرفیت بانوان توانمند در تصمیم گیری‌های مهم به ویژه هیئت مدیره نیروگاه‌ ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، انسیه خزعلی روز یکشنبه در سفر به قزوین و پس از بازدید از نیروگاه شهید رجایی در جمع کارشناسان و همکاران زن شاغل در صنعت آب و برق اظهار داشت: بهره‌وری در حوزه انرژی بسیار مهم است و شاید تجمل گرایی موجب افزایش مصرف شده لذا بانوان در صورت تداوم و توسعه آموزش‌ها و فرهنگ سازی می‌توانند در مدیریت مصرف نقش آفرین باشند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده افزود: تجدید نظر در سبک زندگی می تواند به مدیریت مصرف کمک کند و در شرایطی که در تولید انرژی سرآمدهستیم قرار گرفتن در ردیف ۱۰ کشور پر مصرف دنیا نگران کننده است.

خزعلی تصریح کرد: نبود بهره‌وری در آب و برق مشکل ساز شده و امروز در بخش خانگی شاهد افزایش مصرف آب، برق و گاز هستیم و کسی به نحوه و هزینه تولید اهمیت نمی دهد و سختی تولید انرژی را نمی‌داند لذا شاهد مصرف بی رویه هستیم.

این مسئول بیان کرد: بهینه کردن مصرف نیازمند فرهنگ سازی است و اگر سختی کار تولید انرژی را با زبان هنر به مردم بگوییم و تاکید و توصیه های دینی در مصرف را یادآوری کنیم شاهد همراهی بیشتر مردم و بهینه شدن مصرف خواهیم بود.

وی یادآورشد: عبور از پیک تابستان و کاهش و قطع خاموشی ها از کارهای بزرگی است که در این دولت کنترل شد و از آسیب‌های آن تا حد زیادی جلوگیری شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: گاهی نقاط منفی در رسانه های بدخواهان منتشر می شود اما تلاش ها دیده نمی شود که با کمک رسانه ها باید این کمبود را جبران کنیم.

خزعلی یادآور شد: اطلاع رسانی در این عرصه مهم است و بایستی میزان پاداشها و سختی تولید اطلاع رسانی شود که این کار می تواند راهگشا باشد و مصرف را مدیریت کند.

وی بیان کرد: در بهره گیری از ظرفیت بانوان یکی از وزارتخانه هایی که خوب عمل کرده وزارت نیروست و باور داریم بانوان سرمایه کشورند و باید از زنان متخصص و توانمند در مدیریت امور نیروگاهها و ترکیب هیئت مدیره ها نیز استفاده بیشتری شود.

خزعلی گفت: برای این که در هیئت مدیره نیروگاه‌ها و تصمیم گیری های کلان از بانوان استفاده شود مشکل قانونی نداریم و باید اطلاع رسانی شود و زنان هم خود را باور کنند و بتوانیم از زنان هم مانند مردان در امور کلان استفاده کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهارداشت: امروز مدیریت تک بعدی فقط مردانه و یا فقط زنانه جوابگو نیست و همانگونه که در خانواده، مدیریت  مشترک بین زن و مرد داریم باید در سطح کلان نیز از روش ( مدیریت ترکیبی زن و مرد) استفاده کنیم و از مدیریت مادرانه و زنانه که تاکید رئیس جمهور نیز هست بهره مند شویم.

وی برگزاری اردوی راهیان پیشرفت برای ایجاد خودباوری و جلوگیری از مهاجرت را بسیار مهم دانست و افزود: با آشنایی جوانان کشور با توانمندی و ظرفیت‌های مهم در صنعت، کشاورزی و تولید باید مراقبت کنیم تا روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان تقویت شود.

خزعلی همچنین گفت: لازم است زندگی اسلامی را با کمک رسانه ها ترویج کنیم تا به سمت تعالی و پیشرفت و مدیریت مصرف گام برداریم. 

وی در این سفر از قسمت های مختلف نیروگاههای سیکل ترکیبی و حرارتی شهید رجایی بازدید کرد. 

در این بازدید سمیه خداپرست مشاور وزیر نیرو در امور بانوان وخانواده، کبری علیخانی مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین و مسعود خواجه وند مدیرعامل شرکت توزی نیروی برق استان قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز