خبرگزاری کار ایران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه:

امسال ۶۵۰ تن گل محمدی تَر در استان برداشت شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۰۹۱

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های استان گفت: امسال ۶۵۰ تن گل محمدی تَر در استان برداشت می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، فرهاد شریفی سطح گلستان‌های گل محمدی استان کرمانشاه را ۲۸۲ هکتار اعلام کرد و افزود: میانگین عملکرد گلستان‌های استان بین ۲.۵ تا سه تن در هکتار بسته به شرایط جوی و میزان بارش‌های سالانه در نوسان است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۶۵۰ تن گل تَر از گلستان‌های استان کرمانشاه برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان گلستان گل محمدی داریم، گفت: بیشترین سطح گلستان‌ها را در شهرستان‌های هرسین، کرمانشاه و کنگاور داریم.

شریفی با بیان اینکه گل محمدی به صورت تازه، خشک، غنچه خشک، گلاب و اسانس عرضه می‌شود، اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال در استان ۲۰۰ تن گلاب و یک لیتر اسانس تولید شود.

وی با اشاره به فعالیت سه کارگاه مکانیزه و هفت کارگاه سنتی برای فرآوری گل محمدی تولیدی در استان، گفت: یک واحد تولید اسانس از گل محمدی هم در استان فعال است.

شریفی با بیان اینکه برداشت گل محمدی در گلستان‌های استان به صورت جزیی شروع شده، گفت: برداشت گل به صورت عمده از ۱۵ اردیبهشت آغاز و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز