خبرگزاری کار ایران

14 مزارع پرورش ماهی در چهارمحال و بختیاری مکانیزه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۰۳۸

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحل و بختیاری از مکانیزه کردن 14مزارع پرورش ماهی در استان خبرداد.

حسین برزگردر گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهارداشت: اجرای طرح مکانیزه پرورش ماهی موجب صرفه جویی میزان مصرف منابع آبی می شود که در راستای افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از آب و مدیریت منابع آبی استان طرح مکانیزه کردن مزارع پرورش ماهی انجام شد.

وی افزود: تجهیزات مکانیزاسیون در آبزی پروری تجهیزاتی هستند که به وسیله آنها کیفیت آب محیط پرورش را بالا برده تا آب با کیفیت مناسب در اختیار آبزی قرار گیرد و در نتیجه نسبت به تولید ماهی با تراکم و کیفیت نسبتا بالاتر اقدام گردد.

برزگر بیان کرد: در حال حاضر میزان تولید ماهی قزل آلا در یک متر مربع در مزارع پرورش ماهی استان حدودا 30 تا 35 کیلوگرم می باشد که می توان با استفاده از این تجهیزات این میزان تولید را به حدود 45 تا 50 کیلو گرم رساند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: اجرای برنامه سازگاری با کم آبی در 6 ماهه نخست سال جاری از طریق اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 400 هکتار،انتقال آب در سطح 8 کیلومتر،اصلاح الگوی کشت در سطح 14500 هکتار،محدود کردن کشت بهاره در سطح 2470 هکتار،کشاورزی حفاظتی در سطح 18500 هکتار،مدیریت تغذیه در سطح 22 هزار هکتار،توسعه کشت های متراکم در سطح 12 هکتار و کشت گل محمدی در سطح 12 هکتار،محقق گردیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز