خبرگزاری کار ایران

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۴۲۱

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز عملیات برداشت ذرت علوفه‌ای از سطح ۲۹ هزار و ۳۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسن جلیلوند با اعلام این خبر گفت: پیش بینی می‌شود افزون بر یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ذرت علوفه‌ای بعنوان یکی از ۸ محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می‌شود و به منظور تامین نیاز علوفه‌ای واحدهای دامی نقش بسیار مهمی دارد و در این راستا سیاست‌های حمایتی وزارت متبوع نیز بر این است که ضمن افزایش ضریب خود اتکایی علوفه‌ای، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.

جلیلوند افزود: در سال زراعی جاری ارقام کشت شده بیشتر ارقام دیررس داخلی بوده و در این راستا توسعه رقم‌های میان رس نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

وی یادآور شد: با توجه به لزوم اهمیت مدیریت منابع آبی و افزایش راندمان مصرف آب و به منظور تولید علوفه در سال جاری در سطح استان بالغ بر ۵ هزارو ۵۵۰ هکتار از اراضی با روش آبیاری موضعی (تیپ) انجام شده همچنین اصلاح روش‌های آرایش کشت به منظور افزایش بهره‌وری از منابع موجود اعم از خاک و آب از آرایش ۷۵ سانتی متری به آرایش ۳۰-۱۱۰ در سطح بالغ بر ۲ هزار هکتار ار اراضی کشاورزی اجرا شده است.

جلیلوند تصریح کرد: در این روش ضمن افزایش عملکرد، میزان آب مصرفی به میزان حدود۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۷ پروژه الگویی با محوریت مدیریت منابع آبی، تغذیه گیاهی و کشاورزی حفاظتی جمعا به مساحت ۱۴ هزار و ۴۳۰ هکتار در استان اجرا شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز