خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

افزایش ۵۰ درصدی مبارزه با آفت ملخ در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۲۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش ۵۰ درصدی سطح مبارزه با آفت ملخ درعرصه های کشاورزی استان قزوین خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه با اعلام این خبر گفت: امسال مبارزه با ملخ در سطح بالغ بر ۱۵ هزار هکتار انجام شد که این مبارزه سال گذشته در سطحی معادل ۱۰ هزار و ۴۳۷ هکتار انجام شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: با وجو اینکه عرصه‌های کشاورزی استان تاحدودی مورد هجوم ملخ‌های شاخک بلند، شکم بادمجانی و ایتالیایی قرار دارند، اما بیشترین و مهم‌ترین گونه ملخ‌ها نوع مراکشی است که عمدتا در منطقه طارم سفلی مشاهده می‌شود.

خمسه اضافه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین دومین ترسالی خودش را به شکل پیاپی سپری می‌کند، به طور طبیعی با رشد و افزایش جمعیت آفات روبرو هستیم.

وی ادامه داد: افزایش بارندگی در مراتع و اراضی کشاورزی به رشد بیشتر سبزینه‌ها منجر شده و همواره منبع مناسبی برای تغذیه آفات به شمار می‌رود.

این مسئول عنوان کرد: مبارزه با ملخ‌ها درعرصه‌های کشاورزی استان قزوین به پایان رسیده و با مبارزات صورت گرفته ملخ‌ها در مرحله تخم‌ریزی قرار دارند و تا اواسط اسفندماه سال جاری فعالیتی نخواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز