خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان خبر داد؛

169فعالیت کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۱۷۳

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از فعالیت 169 کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای اقتصادی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی جهانی در جلسه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار استان که در شرکت پتروشیمی لرستان به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، با بیان اینکه سرمایه گذاری بر روی سلامت و بهداشت کار کارگران بهره وری را به دنبال دارد، اظهار داشت: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار می‌شود و در نهایت منجر به بهره‌وری در تولید می‌شود.

وی به اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار اشاره کرد و افزود: پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار، حفظ و ارتقاء سلامتی کارگران و سالم سازی محیط کار از مسایل بسیار مهمی است که با تشکیل این کمیته ها در واحدهای اقتصادی استان محقق خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای اقتصادی بالای 25 نفر ایجاد می‌شود که تا پایان سال 1401 تعداد 169 کمیته در سطح بنگاه‌های تولیدی و صنعتی استان ایجاد و فعالیت می‌کنند.

جهانی به ارائه آموزش‌های تخصصی به این کمیته ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته 6 هزار نفر ساعت آموزش‌های تخصصی ایمنی و بهداشت کار توسط کارشناسان این اداره کل به اعضای کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی استان ارائه شده که مسئولین این کمیته‌ها مسائل و هشدارهای لازم را به کارگران جهت پیشگیری از حوادث ناشی از کار بدهند.

وی در ادامه بیان داشت :همزمان با روز جهانی کارگر در مراسمی که روز دوشنبه 11 اردیبهشت برای گرامیداشت کارگران برگزار می شود سه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار برتر استان معرفی و تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز