خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان خبر داد؛

پیشرفت ۸۳ درصدی سد پلرود در رودسر / تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۴۷۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: برای ساخت بدنه سد پلرود با ۸۳ درصد پیشرفت، سازه‌های بتنی و تملک اراضی منطقه، تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید خرمی گفت: برای ساخت بدنه سد پلرود با ۸۳ درصد پیشرفت، سازه‌های بتنی و تملک اراضی منطقه، تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل بدنه، جاده دسترسی، خرید و نصب تجهیزات به ۲ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز است، افزود: پیش بینی می‌شود با تامین به موقع اعتبار، این سد تا پایان امسال به صورت آزمایشی آبگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: تنظیم آب رودخانه پلرود و تامین آب زراعی بیش از ۳۳ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی مناطق پلرود و شلمانرود شامل بیش از ۲۰ هزار هکتار شالیزار و حدود ۱۳ هزار هکتار باغ چای از اهداف ساخت سد پلرود در شهرستان رودسر است.

وحید خرمی همچنین تامین ۴۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی ۸ شهر شرق گیلان شامل لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم آباد را از دیگر اهداف ساخت سد پلرود اعلام کرد.

وی کمبود اعتبار و مصالح و دریافت مجوز برای قطع درختان در مسیر ساخت را از مشکلات پیشرفت سد پلرود عنوان کرد. ساخت سد پلرود، با ۱۳۲ میلیون مترمکعب ظرفیت و ۱۰۰ متر ارتفاع از محل پی آبرفتی، از سال ۸۹ آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز