خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

پایان رهاسازی آب سد شهید رجایی ساری

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۶۴۸

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: رهاسازی آب مورد نیاز کشاورزی از سد شهید رجایی ساری فصل زراعی جاری پایان یافت.

به گزارش ایلنا، جواد طوسی گفت: رهاسازی آب مورد نیاز کشاورزی از سد شهید رجایی ساری در فصل زراعی جاری با رهاسازی و تنظیم ۱۱۴ میلیون متر مکعب پایان یافت.

وی افزود: بر اساس مصوبات جلسات مشترک شرکت آب منطقه‌ای، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل هواشناسی مازندران، عملیات رهاسازی آب از این سد که یکم اردیبهشت امسال آغاز شده بود متوقف شد.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای مازندران  با بیان این‌که شبکه سد شهید رجایی بیش از 20 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی پایین‌دست را آبیاری می‌کند، افزود: رهاسازی آب این سد در مرحله نخست طبق برنامه تا پایان تیر با انجام نوبت‌بندی و حضور شبانه‌روزی عوامل انجام شد. اما با توجه به نیاز آبی دشت تجن و شرایط آبی منطقه، در ماه‌های مرداد و شهریور نیز سه مرحله رهاسازی آب صورت گرفت.

طوسی گفت: با بسته شدن دریچه سد شهید رجایی رهاسازی آب از سایر سدهای استان برای مصارف کشاورزی پایان یافت و تا فصل زراعی سال آینده دیگر آبیاری کشاورزی از سدها در استان انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز