خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

شناسایی ۸ سکونت گاه غیررسمی با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۷۲۹

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، گفت: تا کنون ۸ سکونت گاه غیررسمی با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در آذربایجان غربی شناسایی شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، بیان کرد:  ۸ سکونت گاه غیر رسمی با یک هزار و ۷۶۱ هکتار  در شهر‌های ارومیه، سلماس، پیرانشهر، بوکان، مهاباد، نقده، خوی و میاندوآب شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی مرتبط با فعالیت‌های بازآفرینی شهری بوده و در همین راستا در جهت  اجرایی شدن سیاست‌های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه شهر‌های استان علاوه بر تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌ها، ۳۰ پروژه مختلف بازآفرینی شهری  در حاشیه شهر‌های استان اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: همچنین، در شهر‌های مورد هدف طرح‌های بازآفرینی و در سکونتگاه‌های غیر رسمی اقدامات مختلفی همچون اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، ساخت و تکمیل فضا‌های آموزشی، بهسازی مسیل‌های مناطق هدف و ساخت خانه محله در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است.

به گفته حمزه لو، جمعیت ساکن در سکونت گاه‌های غیر رسمی استان مجموعا ۴۳۷ هزار و ۷۵۶ نفر است. 

حمزه لو در زمینه تقلیل افق طرح جامع شهر بوکان نیز یادآور شد: افق طرح جامع این شهر تا سال ۱۴۰۵ بوده و در راستای مطالعه مجدد و بررسی بیشتر با تقلیل افق مدنظر است و برای ساماندهی اراضی و سکونتگاه‌های شهر بوکان الحالق یک محدوده ۴۰ هکتاری به محدوده شهر بوکان در حال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز