خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد:

هدف‌گذاری جهت نوسازی ۵۶۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۲۴۶

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از هدف‌گذاری جهت نوسازی ۵۶۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران در خصوص پروژه‌های بازآفرینی شهری مازندران، گفت: تمام پروژه‌ها در برنامه‌های اجرایی دارای برنامه اقدام مشترک هستند، پروژه‌هایی مانند احداث فرهنگسرای قائمشهر، بهسازی و نوسازی معابر محله‌های هدف، فضاسازی پارک گلشهر محمودآباد، بازآفرینی رودخانه هراز و ساماندهی ترافیکی سه راه سیمان نکاو از جمله پروژه‌های اقدام مشترک به شمار می‌روند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران پروژه‌های در حال ساخت در سطح استان از شروع اجرای پروژه بین ۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

نظری با اشاره به این که هرسال در جهت توانمند‌سازی و مهارت‌آموزی ساکنان محلات هدف قراردادی با اداره کل فنی و حرفه‌ای منعقد می‌شود، افزود: این قرارداد امسال با اعتباری بالغ بر هزار میلیون ریال منعقد شد. همچنین سالانه دوره‌های آموزشی تخصصی بازآفرینی برای کارشناسان و مدیران شهری از محل اعتبارات برنامه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

به گفته آئینی در شهرهای ساری، بابل، آمل، قائمشهر، بهشهر و نکا حدود ۳ هزار و ۲۸۶ هکتار سکونتگاه رسمی مصوب وجود دارد و جمعیتی بالغ بر ۲۱۴ هزار و ۸۵ نفر در این بافت زندگی می‌کنند.

وی در پاسخ به این که سهم استان در ساخت سالانه ۱۵۰ هزار واحد مسکونی چه میزان است، گفت: برای این منظور، برنامه نوسازی ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در بافت استان هدف‌گذاری شده است که در سال‌های گذشته شاهد استقبال حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ واحد مسکونی جهت نوسازی و بهسازی طی یک سال بوده‌ایم.

نظری با اشاره به این که شهرداری‌ها تخفیفات خوبی برای ساکنان و مالکان بافت‌های فرسوده در نظر گرفته‌اند، اظهار کرد: با ارایه مشوق‌های شهرسازانه از قبیل تخفیف ۷۵ درصدی در ارایه صدور پروانه ساخت، تخفیف هزینه خدمات نظام مهندسی، افزایش تراکم، پرداخت تسهیلات کم‌بهره به میزان ۷۰ درصد هزینه ساخت و اطلاع‌رسانی مناسب می‌توان انتظار مشارکت و همراهی بیشتر ساکنان بافت فرسوده و هدف را در بهسازی و نوسازی این محلات محقق کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز