خبرگزاری کار ایران

در کمیته تخصصی کارگروه زلزله؛

ضرورت‌های حوزه راه و شهرسازی مازندران در وقوع حوادثو بحران بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۰۷۰

شهرهای بابل، ساری و رامسر نیز از جمله شهرهایی هستند که مطالعات اجرای ریز پهنه بندی خطر زمین لرزه در آن ها در حال انجام است.

در پنجمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه زلزله و لغزش لایه های زمین که در محل اداره کل راه و شهرسازی مازندران برگزار شد، ضرورتهای حوزه راه و شهرسازی در وقوع حوادثعلی الخصوص زلزله و مواقع بحران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از ساری، سید علی اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در ابن جلسه ضمن قدردانی از تلاشهای همه اعضای کارگروه از مازندران به عنوان یک استان ویژه و استراتژیک در منطقه یاد کرد و افزود: از آنجا که مازندران بر روی کمربند زلزله خیزی قرار داشته و گسل البرز - خزر از آن می گذرد لذا باید مطالعات جدی و دقیقی در خصوص مطالعه زمین و جنس خاک، لرزه خیزی، تحلیل خطر زلزله، مطالعات ژئوتکنینک، ژئوفیزیک، مایکروترمرها و مواردی از این دست داشته و پیش از بروز زلزله لازم است تا آسیب پذیری ساختمانهای شهری و شریانهای حیاتی از قبیل خیابانها، پلها، ساختمانها امداد رسان و… مورد مطالعه قرار گیرد.

وی ضمن اعلام این مطلب که تهیه سناریوهای امداد و نجات قبل از وقوع بلاهای طبیعی امری مهم و ضروری است اظهار داشت: عملیات اجرایی ریز پهنه بندی لرزه ای پروژه ای است که موضوعات مذکور در آن بررسی شده و خروجی آن برای مهندسین، شهرداری، شهرسازان و نیز دستگاههای شهرداری، آب برق گاز و… قابل استفاده خواهد بود.

اسد در این جلسه خواستار حضور مسولین سازمان نظام مهندسی در کارگروه تخصصی زلزله و نظارت مهندسین این سازمان بر اجرای پروژه های ریزپهنه بندی خطر زمین لرزه شد.

گفتنی است شهرهای بابل، ساری و رامسر نیز از جمله شهرهایی هستند که مطالعات اجرای ریزپهنه بندی خطر زمین لرزه در آنها در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز