خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

همدان در غرب کشور دارای بیشترین تراکم دانش‌آموزی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۹۱

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: استان با ۲۵ درصد تراکم کلاس دانش‌آموزی در بین استان‌های غرب کشور دارای بیشترین مشکل در تراکم کلاس دانش آموزی است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمود نقوی در شورای آموزش و پرورش شهرستان رزن اظهار کرد: از ۲۰۰ هزار نفر  سهمیه نیروی انسانی حاد سطح کشور به علت مشکلات فراوان این استان در زمینه تراکم کلاس دانش آموزی و سایر مشکلات به نسبت سایر استان‌های غرب کشور ۶۰۰۰ نفر سهمیه استان همدان است.

وی ادامه داد: در سال جاری در استان همدان ۶۵۷ نفر به عنوان معلم مقطع ابتدایی، عشایر و استثنایی ثبت نام کرده‌اند که آزمون آن در اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

نقوی با اشاره به اینکه سال گذشته از محل ماده ۲۸ تعداد ۳۸۵ نفر جذب نیرو در استان داشتیم، افزود: تعداد ۵۰۴ نفر سهمیه هنرآموز و دبیر به زودی در استان ثبت نام می‌شود ضمن اینکه برای ۲۵۰ معلم پرورشی نیز دارای سهمیه هستیم که مرحله بعد ثبت نام آن انجام خواهد شد.

نقوی با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر نیروی خدمات از اول مهرماه به بعد در سطح کشور استخدام می‌شود که شش درصد از این‌ سهمیه به استان همدان اختصاص دارد، گفت: ۶۰۰ نفر نیز دانشگاه فرهنگیان به صورت میانگین دارای پذیرش خواهد بود که اولویت در ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان بومی گزینی است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم امسال این ۲۰۰۰ نفر را جذب کنیم بخشی از مشکل نسبت به سال سال گذشته  بیشتر نخواهد بود، گفت: ۲۳۰۰ نفر از فرهنگیان سطح استان همدان در شرایط بازنشستگی هستند و اگر رتبه بندی اجرا شود، بازنشسته خواهند شد.

نقوی با اشاره به اینکه سال آینده شرایط بازنشستگی بهتر بوده و  ۷۰۰ نفر تنها بازنشسته خواهیم داشت، افزود: اگر سال تحصیلی ۱۴۰۴ -۱۴۰۳ را بتوانیم عبور کنیم و یک سال دیگر استخدامی ها با این روال انجام شود، خیلی از مشکلات استخدامی ما حل خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد: از سرانه غذایی استان همدان با ۱۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی که به زودی واریز می‌شود، جمع واریزی سرانه غذایی مدارس شبانه روزی استان همدان ۵۰ میلیارد تومان در یک سال خواهد بود و هر دانش آموز نزدیک به هفت میلیون تومان سرانه غذایی دارد.

نقوی در ادامه با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش استان همدان جزء سه استان برتر سطح کشور در سال گذشته بوده است، یادآور شد: در سال گذشته ۶۰۰ نفر کمبود نیرو کلاس خالی را داشتیم که با تدابیر لازم این مشکل کمبود نیرو در سطح استان مرتفع شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با حضوری شدن مدارس و مساعد شدن شرایط کرونا ۸۰۰ روحانی و ۲۰۰ راوی در سطح استان با آموزش و پرورش مرتبط شد و اردوهای راهیان نور دانش آموزی در سطح استان همدان با ۲۰۰۰ نفر دانش آموز آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز