خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

بیش از پنج هزار هکتار کاملینا در سطح مزارع دیم لرستان کشت شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۹۰۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: پنج هزار و ۳۰۰ هکتار کاملینا در سطح مزارع دیم استان کشت شده است.

به گزارش ایلنا، جهانبخش دولتشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در لرستان بالغ بر ۳۹۰ دستگاه کمباین وجود دارد اظهار داشت : ۹۰ درصد آنها قابلیت برداشت دانه روغنی «کاملینا» را ندارند زیرا کاه کوب را نصب کرده اند و به همین دلیل برای برداشت «کاملینا» در استان واهمه‌های زیادی وجود داشت.

وی افزود: از ابتدا قرار بود کمباین مورد نیاز از استان شیراز تأمین شود اما با توجه به هم پوشانی زمان برداشت و مسافت زیاد بین استان لرستان و استان فارس نمی‌توانستیم ماشین آلات مورد نیاز را برای برداشت «کاملینا» از شیراز تأمین کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در این راستا جلسه‌ای با حضور نماینده کمباین داران، مدیرعامل کمباین داران، رئیس اداره مکانیزاسیون، معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان همدان برگزار شد و به توافقاتی رسیدیم.

دولتشاه گفت: با توجه به اینکه استان همدان قریب به هزار و ۶۰۰ دستگاه کمباین دارد و سردسیر تر از استان لرستان است مرحله برداشت در آن استان بعد از استان ما انجام می‌شود، لذا مذاکرات و توافقات لازم صورت گرفته است و قول مساعد داده شد تا ۲۱ دستگاه کمباین غیر کاه کوب دار برای لرستان در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شهرهای گرمسیری مثل پلدختر، گندم ۲۰ اردیبهشت برداشت می‌شود این احتمال وجود دارد که ۱۰ روز قبل از برداشت گندم، به مرحله برداشت «کاملینا» برسیم، لذا کمباین لازم برای برداشت «کاملینا» در پلدختر تأمین می‌شود و به مرور زمان برای سایر شهرستان‌ها نیز تعداد بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز