خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

۱۶۰۰ تعاونی تولید روستایی در کشور فعالیت دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۲۷۳

رئیس اداره نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در حال حاضر ۱۶۰۰ تعاونی تولید روستایی در سطح کشور فعالیت دارند که فراگیرترین نظام بهره‌برداری کشور است.

به گزارش ایلنا، رعایی در نشست تبیین ضرورت تشکیل نظام بهره‌برداری اراضی پایاب سد نهب که در سالن باغستان برگزار شد، گفت: تولید در بستر نظام بهره‌برداری صورت می‌گیرد و هدف از ایجاد تشکل‌های تعاونی این است که بتوانند بخوبی مدیریت کنند چرا که قرار است توزیع عادلانه آب انجام شود.

رئیس اداره نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی کشور اضافه کرد: اینکه این تشکل باید به چه صورتی باشد مستلزم بررسی دقیق مشاور و استفاده تسهیلگران از نظریات و تجربیات بهره‌برداران است.

وی تاکید کرد: قبل از اجرای پروژه‌ها، نظام بهره‌برداری شکل گیرد؛ چرا که اگر این مهم اتفاق نیفتد نمی‌توان بهره‌وری مناسبی از طرح داشت.

این مسئول ادامه داد: بهترین نظام بهره‌برداری در اراضی پایاب سد نهب، تعاونی‌های تولید است و تا این تعاونی شکل نگیرد بهره‌برداری مناسب انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر استفاده بهینه و مدیریت از آب و زمین گفت: تجمیع اراضی کشاورزی و مدیریت یکپارچه می‌تواند به بهره وری بیشتر و افزایش راندمان تولید کمک کند.

رعایی یادآور شد: باید با مشارکت بهره‌برداران تصمیمات مناسبی گرفته شود زیرا بهره‌برداران با اطلاعات و تجربیاتی که دارند می‌توانند به مشاورین و کارشناسان منتقل و این به شکل گیری بهتر نظام کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: باید نمایندگانی از بین بهره‌برداران انتخاب شود تا در نشست‌های مشترک با تعاون روستایی، جهاد کشاورزی و منابع آب حضور یابند تا از ظرفیت آن‌ها با همراهی مشاورین برای ایجاد فرایند تشکیل تعاونی و نظام بهره‌برداری استفاده شود که یقینا به سود بهره برداران خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز